اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 29, 2012
12:04 پنجشنبه، 9ام آذرماه 1391
کد خبر: 51760

اظهارات رگولاتور سابق در مورد نظارت بر کیفیت اینترنت!

 

معاون فن‌آوری و امور بین‌الملل، وزیر ICT از گسترش نظارت بر روی عملکرد شرکت‌های PAP خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌ما به هر قدر که شرکت‌ها نیاز داشته باشند، پهنای باند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
 
محمد کرم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ایران در میان کشورهای جهان ایران چه رتبه‌ای از نظر قیمت و سرعت اینترنت دارد، اظهار کرد: جایگاه ایران در کشورهای منطقه جایگاه خوبی است و در زمینه تلفن‌های ثابت و همراه شرایط بسیار مناسبی داریم. در ارتباط با اینترنت پرسرعت هم اخیرا به رتبه خوبی رسیده‌ایم چرا که طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه توسعه ADSL صورت گرفته است.
 
وی در پاسخ به این که با وجود تلاش‌هایی که از آن یاد می شود همچنان کاربران نارضایتی‌های متعددی از خدمات اینترنتی دارند، توضیح داد: در زیرساخت‌ها تلاش داریم که افزایش ظرفیت ایجاد کنیم و ظرفیت را در حد ترابایت بالا ببریم.
 
کرم پور ادامه داد: از سوی دیگر نظارت‌های خود را برروی بخش‌های مختلف و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت تقویت می‌کنیم تا دیگر مشکل کمتری در زمینه سرعت اینترنت وجود داشته باشد.
 
معاون فن‌آوری وزیر ICT درارتباط با پهنای باند و مشکلاتی که شرکتهای PAP در این عرصه دارند اظهار کرد: ‌ما به هر قدر که شرکت‌ها نیاز داشته باشند پهنای باند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم حال ممکن است در برخی موارد این شرکت‌ها در تقسیم کردن این پهنای باند مسائل اقتصادی را بیشتر مورد توجه قرار دهند و به همین دلیل موجبات نارضایتی کاربران را فراهم کنند که همان طور که گفتم بر روی این مسائل نظارت‌های گسترده‌تری در آینده صورت خواهد گرفت.
 
کرمپور در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با سوالی که در زمینه کاهش قیمت اینترنت مطرح شده بود گفت: طی سال‌های گذشته این کاهش را به طور دائم اعمال کرده‌ایم و چندی پیش هم دو تخفیف 20 درصدی در این زمینه داشته‌ایم.
 
وی در پاسخ به این سوال که با این وجود کاربران تغییر چشمگیری از نظر قیمت نداشته‌اند توضیح داد: ممکن است نتیجه این تخفیف‌ها برای کاربران نهایی بیش از شش تا هفت درصد نباشد.
 
معاون فن‌آوری وزیر ICT در ارتباط با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و تاثیر آن در سرعت و قیمت، اظهار کرد: طبیعی است وقتی مسیر گردش و جریان اطلاعات کوتاه شود سرعت اینترنت بالا خواهد رفت. در حال حاضر حدود 80 تا 90 درصد گردش اطلاعات ما داخلی است که طبیعتا اگر این بخش از طریق شبکه ملی انجام شود، سرعت به مراتب بالاتر خواهد رفت.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: طبیعی است که در زمینه سرعت و قیمت این شبکه با سایت‌های خارجی تفاوت‌هایی خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با راه اندازی این شبکه قیمت، سرعت و پهنای باند مشترکان به مراتب بهتر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.