باندپهن

باندپهن سیار

رگولاتوری

November 30, 2012
21:24 جمعه، 10ام آذرماه 1391
کد خبر: 51776

موافقت کمیسیون تنظیم مقررات با تمدید اعتبار تعرفه‌های وایمکس

 

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با درخواست تمدید تاریخ اعتبار تعرفه‌های مصوب ارائه خدمات اینترنتی مبتنی بر فناوری WiMAX پس از بررسی، موافقت کرد.
 
به گزارش ایسنا، موضوع درخواست تمدید تاریخ تعرفه‌های مصوب ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری WiMAX با توجه به بند 7ماده 1-3 بخش الف مصوبات جلسه شماره 87 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را بررسی و ضمن موافقت با تمدید تاریخ اعتبار تعرفه‌ها تا پایان سال 1391 مقرر شد سازمان نسبت به بررسی بازار و ارائه پیشنهاد تعرفه‌های جدید تا پایان سال 1391اقدام کند.
 
تکنولوژی وایمکس و استانداردهای آن با هدف انتقال اطلاعات به‌ صورت بی‌سیم و ارزان قیمت طراحی و به بازار معرفی شد.
 
این تکنولوژی از لحاظ کاربری شباهت‌های زیادی به Wi-Fi دارد با این تفاوت که منطقه تحت پوشش و سرعت انتقال اطلاعات بیشتری را پشتیبانی می‌کند. توسعه و گسترش فناوری وایمکس توسط گروهی تحت عنوان WiMAX Forum صورت می‌گیرد. این گروه وایمکس را به‌عنوان یک فن‌آوری استاندارد که قابلیت نقل و انتقال اطلاعات و دسترسی به پهنای باند بی‌سیم در مقیاس وسیع دارد و می‌تواند جایگزین اتصال کابلی و DSL گردد، تعریف کرده است.
 
به بیان دیگر وایمکس امکان ارتباط بی‌سیم را برای کاربران فراهم می‌کند. از تکنولوژی وایمکس به عنوان وسیله‌ای برای افزایش سرعت ارتباطات مخابراتی و شبکه‌ای در مناطقی که از نظر اقتصادی با مشکل روبرو هستند استفاده می‌شود. در حال حاضر این فن‌آوری به‌عنوان گزینه ارزانتر نسبت به دیگر گزینه‌های موجود ارتباطی در کشورهای در حال توسعه، به منظور راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت پرسرعت مطرح شده است.
 
در حال حاضر وایمکس مبین نت و اپراتور ایرانسل ارائه و پوشش وایمکس در کشور را برعهده دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.