باندپهن

باندپهن ثابت

December 1, 2012
20:59 شنبه، 11ام آذرماه 1391
کد خبر: 51793

ایرانیان‌نت: فقط ما مجاز به ارائه سرویس‌ روی فیبر نوری هستیم!

مدیر پروژه ایرانیان‌نت در خصوص فیبرکشی مخابرات و ارائه سرویس روی فیبر همزمان با فعالیت اپراتور فیبر نوری گفت: طبق پروانه رگولاتوری، مخابرات تنها مجاز به ارائه صوت و ایرانیان‌نت مجاز به ارائه سرویس روی فیبر است.

 
شهرام زمانی مرتضوی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: همه شرکت‌های فعال، مجاز به انجام عملیات فیبرکشی هستند.
 
مدیر پروژه ایرانیان‌نت افزود: اما طبق پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تنها شرکتی که اجازه دارد روی فیبر نوری سرویس ارائه دهد، شرکت ایرانیان‌نت است.
 
وی ادامه داد: همچنین باز هم طبق پروانه صادر شده از سوی رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران تنها مجاز به ارائه صوت روی فیبر نوری است در حالی که ایرانیان‌‌نت مجاز به ارائه سرویس‌ بر بستر فیبر است.
 
به گزارش فارس،‌ طرح ایجاد اپراتور فیبر نوری برای ارائه سرویس‌های باند پهن، از ابتدا با مخالفت شرکت مخابرات روبه‌رو شد.
 
این شرکت با استناد به سرمایه‌گذاری‌های چندین ساله مخابرات برای ایجاد کیلومترها فیبر نوری و آنچه که آن‌را هدر رفت بیت‌المال می‌نامد، همچنان با این طرح مخالف است.
 
همچنین شرکت مخابرات در ادامه مخالف‌ با اجرای این طرح، اقدام به اجرای طرح رساندن فیبر نوری به منازل و ارائه سرویس روی فیبر در چند منطقه از تهران کرد که هم‌اکنون این طرح به مراحل پایانی نزدیک شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.