امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 5, 2012
16:59 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1391
کد خبر: 51880

سیمانتک از خدمات اشتراک فایل خود رونمایی کرد

 

شرکت سایمانتک، یکی از عرضه‌کنندگان مطرح آنتی ویروس و راهکارهای امنیتی از خدمات جدید خود در زمینه اشتراک داده‌ها رونمایی کرده است. این خدمات که نورتون زون (Norton Zone) نامیده شده، مبتنی بر فناوری پردازش ابری است. 
به گزارش وب سایت zdnet، خدمات تحت پردازش ابری نورتون زون به کاربران اجازه می‌دهد از یک محیط ایمن برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد متنی خود استفاده کنند. این خدمات مبتنی بر فناوری‌های پردازش ابری است و کاربران از هر رایانه و با هر سیستم عاملی، اعم از ویندوز، آی او اس، اندروید یا مک از این خدمات استفاده کنند. 
شرکت سایمانتک اعلام کرده است در خدمات نورتون زون از فناوری رمزگذاری بسیار سطح بالا و پیشرفته‌ای استفاده شده که امنیت لازم برای حمایت از داده‌های کاربران را در حین نقل و انتقال فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این خدمات این است که سایمانتک از تمام داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی این محیط فایل‌های پشتیبان می‌گیرد و برای داده‌هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، نیز تمهیدات و پشتیبانی‌های بیشتری اندیشیده است. 
شرکت سایمانتک اعلام کرده در محافظت از داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی نورتون زون وقوع حوادثی مثل بلایایی طبیعی را نیز از نظر دور نداشته و تمهیداتی را برای بازیابی اطلاعات در شرایط اضطراری پیش‌بینی کرده است. 
سایمانتک با عرضه این خدمات قصد دارد خود را از سایر عرضه کنندگان راهکارهای امنیتی متمایز کند. نورتون زون در حال حاضر در قالب یک نسخه بتا که رایگان و همگانی است، عرضه شده است. نسخه بتای این خدمات فعلاً فقط در آمریکا قابل استفاده است، اما انتظار می‌رود نسخه پیشرفته‌تری که قابلیت‌های بیشتری دارد، سال آینده وارد بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.