اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 14, 2012
22:40 جمعه، 24ام آذرماه 1391
کد خبر: 52053

دراپ باکس به دنبال راه اندازی سرویس موسیقی است

 

سرویس موسیقی Audiogalaxy که امکان سینک فایل‌های موسیقی شما را در هر جایی فراهم می‌کرد، امروز در وبلاگ خود خبر پیوستن به سرویس معروف DropBox را منتشر کرد. به نوشته این وبلاگ،‌ مدیران آدیوگلکسی از داشتن موقعیتی برای خدمت به صدها میلیون کاربب دراپ‌باکس به شدت خوشحال هستند و این را موقعیتی جدید می‌دانند. به همین خاطر نیز این سرویس اعلام کرده است که تا اطلاع بعدی کاربر جدید دریافت نخواهد کرد و هم‌چنین کاربرانی که تا پیش از این بر روی این سایت پروفایل داشتند تا روز ۳۱ دسامبر می‌توانند از اطلاعات سرویس استفاده کنند.
7463062672_9a0cfa8ef8_h
به گزارش وبلاگینا از thenextweb از زمانی که شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، مایکروسافت و گوگل سرویس‌های ابری خود را برای اشتراک گذاری و ذخیره داده‌ها با امکانات بسیار بیشتر و البته ادغام بیشتر با سرویس‌های محبوبشان ارائه کردند، دراپ‌باکس دیگر آن قدرت همیشگی را نداشته و همواره به دنبال راهکار جدیدی برای بازگشت به بازی بوده است؛ این بار ماجرا کمی متفاوت‌تر به‌نظر می‌رسد.
 
شاید احتمال اینکه دراپ‌باکس بخواهد سرویس خود را به وسیله ساختار شرکت جدید خریداری شده گسترش دهد بیشتر باشد، چرا که شرکت‌هایی نظیر آمازون و گوگل هر روز در حال اضافه کردن خدمات بیشتری به این سرویس‌ها هستند و این موضوع باعث عقب افتادن هر چه بیشتر دراپ‌باکس از رقابت می‌شود. اما شاید این سرویس ذخیره سازی ابری به چیزی بیشتر فکر می‌کند و انتظار دارد تا با کمک این فرزندخوانده خود بتواند سرویس موسیقی جدیدی را راه اندازی کند که البته این موضوع به نظر ریسک بالایی نیز خواهد داشت چرا که در همین زمینه نیز سایت‌های مناسب و زیادی هستند که با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و یک سرویس تازه باید بسیار قدرتمند‌تر باشد تا کاربران از سرویس معمول خود دست بکشند. 
 
همه این‌ها تنها حدس و گمان‌های ما هستند و مطمئنا باید صبورتر باشیم تا آینده را با چشمان خود ببینیم. چیزی که بسیار واضح است تلاش این شرکت برای بازگشت به رقابت به شیوه‌های مختلف است که حالا دیگر چندان ساده نیست؛ با توجه به اینکه سرویس‌های دیگر به پشتوانه قدرت خود قابلیت‌هایی چند برابر دراپ‌باکس در اختیار کاربران قرار می‌دهند و همیشه کار را برای این شرکت سخت‌تر می‌کنند. در نتیجه دراپ‌باکس بیشتر از آنچه به گسترش و افزایش قابلیت و حتی ایجاد سرویس نیاز داشته باشد، به خلاقیت‌ بیشتر و نوآوری احتیاج دارد. در واقع دراپ‌باکس نمونه بارز این جمله است که اگر بهترین ایده دنیا نیز از آن شما باشد باز هم موفقیت شما تضمین نخواهد شد و همیشه باید در حال توسعه باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.