تلفن همراه

گوشی

December 15, 2012
21:07 شنبه، 25ام آذرماه 1391
کد خبر: 52102

بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2012

 

گوشی‌های هوشمند را می‌توان انقلابی در عرصه فناوری‌های ارتباطی به شمار آورد. گوشی‌هایی که تنها تلفن و وسیله‌ای برای مکالمه صوتی نیستند و قابلیت‌هایی را در خود دارند که باعث شده عنوان "هوشمند" برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
 
سال میلادی جاری رو به پایان است و نگاهی به سیر تحولات گوشی‌های هوشمند در این سال نشان می‌دهد که امسال هم این گوشی‌ها پیشرفت‌های زیادی به خود دیده‌اند.
 
انتخاب بهترین‌ها از میان انواع گوشی‌هایی که امسال به بازار عرضه شد، کمی سخت به نطر می رسد، اما با توجه به پیشرفت‌ها و آپشن‌های موجود در هر یک از گوشی‌ها می‌توان به فهرست زیر که برروی برخی سایتهای اینترنتی منتشر شده، به بهترین گوشی‌های سال 2012 رسید:
 
 
 
** نوکیا لومیا 900
 
این گوشی هوشمند که آوریل امسال به بازار عرضه شد، آنچنان که نوکیا می گفت، خیره کننده نبود، اما توانست طرفداران ویندوزفون ها را به هیجان آورد.
 
 
 
** گلکسی نوت سامسونگ
 
هر چند خیلی‌ها هنوز بر این باورند که گوشی/ تبلت گلکسی نوت نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از مردم باشد اما چند میلیون نفری هم در سراسر دنیا هستند که با این ایده مخالفت می‌کنند.
 
آنها بر این باورند که سری گلکسی نوت و از جمله گلکسی نوت 2 برای کسانی که این اسمارت فون را در رده تلفن های فوق العاده قرار نمی دهند، خوب است.
 
 
 
** گالکسی اس سامسونگ
 
این گوشی را می‌توان گل سرسبد کهکشانی‌های سامسونگ دانست که بعد از ورود به بازار به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی تبدیل شد و خیلی‌ها برای خریدنش سر و دست شکستند.
 
 
** آیفون 5
 
تابستان 2011 فرارسیده بود و قرار بود طبق قرار قبلی اپل یک آیفون جدید با صفحه نمایش بزرگتر را معرفی کند که این اتفاق نیفتاد. اما اپلی‌ها آیفون 4S را معرفی کردند که تقریبا همان آیفون 4 بود.
 
اپل برای آیفون 5 یکسالی همه را با انواع و اقسام حاشیه‌ها منتظر گذاشت تا سرانجام در سپتامبر 2012 از این گوشی رونمایی کرد.
 
 
** وان ایکس HTC
 
پرچمدار گوشی‌های HTC است که با استقبال هم مواجه شد. HTC تغییرات واقعا بزرگی را در سیستم عامل ایجاد کرد. این شرکت همچنین روی این گوشی به تازگی یک پردازنده و حافظه قویتر نصب کرده است.
 
 
 
** دورید HTC DNA
 
این گوشی سبک و لاغر اولین گوشی بود که می‌توانست ویدئوهای اچ دی 108 پیکسلی را کامل پخش کند. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی است، هر چند کمی کوچکتر به نظر می‌رسد. این گوشی حساسیت بسیار بالایی هم دارد.
 
 
 
** ویندوز فون X8 HTC
 
اچ تی سی با این گوشی همچنان به موفقیتهای خود ادامه داد و این گوشی بهترین انتخاب برای تازه‌ترین سیستم عامل مایکروسافت است. طراحی این گوشی بی‌عیب و نقص است و از امکانات پیشرفته‌ای چون شارژ بی‌سیم بهره می‌برد.
 
 
 
** نکسوس 4 گوگل
 
گوگلی‌ها هم از حضور در این فهرست بی‌نصیب نیستند و با نکسوس 4 حرف‌هایی برای گفتن دارند. نکسوس 4 یک گوشی ایده آل آنهم با مارک گوگل است که خریدارانش را راضی نگاه داشته است.
 
 
 
**اپتیموس GLG
 
سهم ال جی هم در این لیست، گوشی اپتیموس است که هم کاملا کارشناسی شده ساخته شده و هم در میان همتایانش گوشی قدرتمندی به شمار می‌آید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.