اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

December 17, 2012
12:51 دوشنبه، 27ام آذرماه 1391
کد خبر: 52123

تلفن‌ثابت اینترنت اعتباری می‌دهد؟

 

درحالی که طی سال‌های گذشته نحوه ارتباطات و برقراری تماس توسط افراد با تغییرات زیادی روبه‌رو بوده، اتصال به اینترنت به عنوان روشی از ارتباطات نیز میان مشترکان با تغییرات و پیشرفت‌هایی همراه شده است.
 
 
این روزها که شاهد اعتباری و الکترونیکی شدن بیشتر امور مالی کشور از جمله ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی، پرداخت قبوض، دریافت اخبار، اطلاعات سفر وغیره هستیم، طرح اعتباری شدن تلفن‌های ثابت در کنار خطوط اعتباری تلفن همراه نیز قابل توجه بوده است.
 
تلفن‌های اعتباری که بیشتر گفته می‌شود برای آن دسته از مشترکان از جمله مستاجران و افرادی که مدام در سفراند در نظر گرفته شده، از سوی شرکت مخابرت استان تهران مطرح و در برخی استان‌های کشور در حال واگذاری است.
 
از طرفی دیگر طرح واگذاری اینترنت اعتباری که از سوی مخابرات استان تهران مطرح شد موضوع قابل توجه و بررسی بود که آیا امکان درخواست اینترنت اعتباری از طریق خطوط اعتباری تلفن ثابت فراهم می‌شود؟
 
خدمات تلفن ثابت اعتباری
 
اما قائم مقام مدیر عامل مخابرات استان تهران در پاسخ به دریافت اینترنت اعتباری برای مشترکان تلفن ثابت اعتباری بیان کرد: در مناطقی که هم تلفن ثابت اعتباری و هم اینترنت اعتباری واگذار می‌شوند، مشترکان می‌توانند درخواست خود را ارایه و پس از مدتی سرویس‌ خود را دریافت کنند.
 
ابراهیم یافتیان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر تلفن ثابت اعتباری در هشتگرد واگذار می‌شود که متقاضیان اینترنت اعتباری می توانند در صورت فراهم بودن شرایط ،‌با شارژ خطوطشان سرویس دریافت کنند.
 
وی معتقد بود که با وجود تلفن ثابت اعتباری و اینترنت اعتباری، هنوز بیشتر مردم راغب به دریافت خطوط ثابت‌اند و استقبال خطوط ثابت چه اینترنت و چه تلفن با استقبال بیشتری روبرو است.
 
او با اشاره به قیمت خرید یک خط تلفن ثابت که بالغ بر 50 هزار تومان است گفته بود: چهار یا پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز توسط دولت گرفته می‌شود و این خطوط به متقاضیان واگذار می‌شود.
 
وی درباره تلفن ثابت اعتباری به خبرنگار ایسنا توضیح داده بود: این سرویس به گونه‌ای است که افراد با خرید شماره تلفن اعتباری و شارژ آن همانند سیم‌کارت‌های اعتباری می‌توانند از خط تلفن ثابت اعتباری استفاده کنند.
 
با این حال معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در توضیح تعرفه استفاده از این خطوط به ایسنا گفته بود: تعرفه مکالمه تلفن‌های اعتباری همچون تلفن‌های ثابت دائمی محاسبه می‌شود و هزینه خرید این خطوط مبلغ 10هزار تومان است.
 
رضوانی در توضیح تعرفه این خطوط، به 51 ریال در نظر گرفته شده همچون تلفن‌های ثابت اشاره و بیان کرد: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در چند استان اجرا می‌شود که در صورت استقبال و موفقیت آن، در کل کشور اجرا خواهد شد.
 
اینترنت اعتباری و چگونگی سرویس‌دهی
 
به گفته معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران، متقاضیان اینترنت در منطقه هفت تهران می‌توانند با استفاده از اینترنت "پری‌پید" به جای اینترنت "پست‌پید" از اینترنت اعتباری استفاده کنند.
 
صادقی معتقد است بیشترین استفاده این سرویس برای آن دسته از مشترکان مستاجری مورد نیاز است که از صاحب‌خانه خود اجازه دریافت اینترنت ADSL را ندارند و با ثبت هویت خود می‌توانند این سرویس را دریافت کنند و متقاضیان پس از دایری سرویس می‌توانند با خرید اعتبار از بانک، ADSL خود را شارژ کنند و تا زمانی که خط‌شان را شارژ ‌کنند، ADSL آن‌ها اعتبار دارد اما در صورت شارژ نکردن مجدد خطشان، سرویس خود به خود قطع می‌شود.
 
صادقی در توضیح تعرفه‌های محاسبه شده این سرویس نیز با اشاره به حجمی بودن آن گفت: این سرویس به دلیل اینکه به صورت حجمی کنترل می‌شود، مشترکان می‌توانند سرعت درخواستی خود را که از 128 تا 512 ارائه می‌شود را اعلام کنند و لازم به ذکر است ضریب یک به 10 در این سرویس در نظر گرفته نمی‌شود.
 
وی توضیح داد: این سرویس برای محاسبه ارزان‌تر به صورت حجمی کنترل می‌شود و مشترکان می‌توانند با حجم درخواستی این سرویس را دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.