اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

December 20, 2012
2:08 پنجشنبه، 30ام آذرماه 1391
کد خبر: 52191

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام همراه اول برگزار شد

 

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران صبح روز چهارشنبه 29 آذرماه برگزار شد.
به گزارش شرکت ارتباطات سیار ایران، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام همراه اول صبح روز چهارشنبه 29 آذرماه با حضور بیش از 92 درصد سهامداران در سالن اجتماعات برج همراه برگزار شد.
در این مجمع که دستور جلسه، اصلاح مفاد اساسنامه عنوان شده بود، رئیس مجمع با ذکر دلایل پیشنهاد افزایش تعداد اعضاء هیأت مدیره اظهار داشت: همراه اول در راستای تغییر و تحولات ساختاری، پیگیری حقوق مشتریان و منافع سهامداران نیازمند هیأت مدیره ای با تخصص های بیشتر است تا از یک طرف برنامه ها و استراتژی های کلان شرکت به نحو مؤثری تدوین شود و از طرف دیگر هر یک از اعضاء هیأت مدیره با تخصص هایی که دارند ناظر بر اجرای درست و مطلوب این استراتژی ها در سطح شرکت باشند؛ لذا نیازمند آن هستیم که هیأت مدیره ظرفیت بیشتری داشته باشد.
در ادامه در خصوص افزایش تعداد اعضاء هیأت مدیره رأی گیری بعمل آمد و مصوب شد تعداد اعضای هیأت مدیره همراه اول به جای 5 نفر، 5 یا 7 نفر باشد.
پس از جلسه رأی گیری مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول در گزارش کوتاهی وضعیت سهام همراه اول را تشریح کرد.
صدوقی گفت: درآمد 8 ماهه همراه اول در سال جاری 3880 میلیارد تومان بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.
وی افزود: کل هزینه های شرکت در مقطع زمانی مذکور 2460 میلیارد تومان بوده که 65درصد هزینه های پیش بینی شده را شامل می شود.
همچنین صدوقی از تحقق 95درصد درآمدهای غیرعملیاتی خبر داد و گفت: درآمدهای غیرعملیاتی در 8 ماهه اخیر 319 میلیارد تومان بوده که رشد 88 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
مدیرعامل همراه اول با اعلام اینکه ای پی اس سال جاری 918 تومان است اظهار داشت: بدین ترتیب در 8 ماهه اول امسال 5/69 درصد سود محقق شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 5 درصد رشد را نشان می دهد.
صدوقی اعلام کرد: همراه اول از سال 83 تاکنون هیچگونه افزایش تعرفه نداشته است و از میان 800 اپراتور جهان از نظر پایین بودن تعرفه مکالمه قبل از هند و یکی مانده به آخر است.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم امسال از فرا بورس وارد بورس شویم گفت: البته فرا بورس علاقمند نیست که از آن بازار خارج شویم. با ورود به بورس کل مالیات قابل پرداخت شرکت بیش از 1 درصد کاهش می یابد که به نفع شرکت است.
صدوقی افزود: امسال همراه اول 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که بیشتر سرمایه گذاری ها در زمینه آماده سازی ارائه نسل های آینده است. البته 100 درصد شبکه Core همراه اول تا یک ماه آینده نوسازی می شود.
وی با اشاره به سهم بازار همراه اول در کشور اظهار داشت: ما امسال بیش از 9 میلیون مشترک جدید جذب کرده ایم در حال حاضر سهم بازار ما در کشور 68 درصد سیم کارت های روشن است.
صدوقی در پایان با اشاره به تمدید دوره انحصار اپراتور سوم گفت: بنا به دلایل کارشناسی ما این افزایش دوره انحصار را قبول نداریم و آن را به نفع مردم و کشور نمی دانیم. این موضوع را بدون سروصدا از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.