اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 20, 2012
2:17 پنجشنبه، 30ام آذرماه 1391
کد خبر: 52200

ممنوعیت فعالیت شرکتهای فاقد مجوز در زمینه پیامکهای تبلیغاتی

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ممنوعیت فعالیت شرکتهای فعال در عرصه پیام کوتاه که از این مرکز مجوز فعالیت دریافت نکرده اند خبر داد و گفت: از ابتدای سال 92 با شرکتهای فاقد مجوز فعالیت در این بخش برخورد قضایی صورت می گیرد.
به گزارش ، حسن علیزاده در نشست خبری از تهیه و تدوین آیین نامه ای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد که امکان نظارت و اعمال مقررات در حوزه تولید محتوای فضای مجازی را فراهم خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه در راستای آیین نامه رگولاتوری محتوا، نظارت بر خدمات ارائه دهندگان محتوای مجازی صورت خواهد گرفت ادامه داد: در همین راستا سامانه پیامکی شکایت از پیامکهای انبوه و تبلیغاتی راه اندازی شده که با گذشت حدود 2 ماه از راه اندازی این سامانه، بیش از 3 هزار درخواست شکایت به ثبت رسیده است.
 
علیزاده با تاکید براینکه 30 درصد شکایتهای دریافت شده دراین سامانه مربوط به پیامکهای انبوه و تبلیغاتی و 70 درصد مربوط به خدمات ارزش افزوده تلفن همراه است خاطرنشان کرد: در زمینه پیامکهای تبلیغاتی، بیشترین شکایات مربوط به تبلیغات محصولات بهداشتی و تبلیغ برای خروج سرمایه از کشور بوده است.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: ارائه دهندگان سرویس های پیام ده براساس این آیین نامه تا پایان سال باید به این مرکز مراجعه کرده و مجوز فعالیت خود را از این طریق دریافت کنند چرا که از ابتدای سال 92 شرکتهای حوزه پیامک و خدمات ارزش افزوده فاقد مجوز، اجازه فعالیت در این زمینه را نخواهند داشت و اپراتورهای تلفن همراه نیز در این زمینه اجازه همکاری با این شرکتهای فاقد مجوز را ندارند.
 
وی تاسیس مجمع رسانه های برخط پیام ده را در راستای ساماندهی فعالیت فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: در آیین نامه رگولاتوری محتوا، موضوع مالکیت مادی و معنوی صاحبان اثر درنظر گرفته شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.