تلفن همراه

گوشی

December 21, 2012
19:19 جمعه، 1ام دیماه 1391
کد خبر: 52214

رشد واردات رسمی تلفن همراه با اجرای شبنم

 

"در سال 89 ارزش واردات رسمی گوشی تلفن همراه طبق آمار گمرک 30 میلیون دلار اعلام شده که این رقم در سال 90 و با اجرای طرح شبنم طی پنج ماه انتهایی سال به 95 میلیون دلار رسید که از نظر ارزش گذاری می توان گفت 210 درصد رشد داشته است."
 
مراسم اعطای پروانه اپراتوری شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) توسط شرکت خدمات انفورماتیک راهبر به کنسرسیوم داده پردازی نفیس متشکل از دو شرکت داده پردازی ایران و هولدینگ فناوری اطلاعات نفیس به عنوان اپراتور دوم طرح شبنم برگزار شد.
 
در این مراسم محمود اعلایی – مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر – از امضای موافقت نامه "حفاظت از برندهای برتر کشور" بین سازمان حمایت از مصرف کننده، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده و معاونت بازرگانی داخلی خبر داد و گفت: با امضای این موافقت نامه شرکت خدمات انفورماتیک راهبر به عنوان مجری طرح، صدور کد شبنم برای کالاهای تولید داخل را که خاصیت جعل پذیری دارند آغاز می‌کند.
 
وی با بیان اینکه معضل جعل کالاهای اصلی تولید شده در کشور اثرات زیانباری بر مصرف کننده و تولید کننده رسمی وارد می‌کند گفت: این مساله از یک سو منجر به کاهش تولید داخلی شده و از سوی دیگر به دلیل کیفیت پایین کالاهای جعلی باعث کاهش فروش محصول اصلی می‌شود. ضمن اینکه کالاهای جعلی مخاطراتی برای مصرف کننده دارد.
 
او اعلام کرد: در طرح حفاظت از برندهای برتر کشور در وهله نخست محصولات کارخانجات آرایشی، بهداشتی و قطعات خودرو که با سلامت و جان مصرف کنندگان ارتباط مستقیم دارند هدف قرار گرفته‌اند.
 
وی ادامه داد: بر اساس همین آمار درآمدی 700 میلیون دلاری نصیب واردکننده رسمی شده است. ضمن اینکه با هدایت واردات غیررسمی به سمت واردات قانونی با اهرم شبنم بر اساس تعرفه واردات دولتی، درآمد دولت، 170 میلیارد ریال از محل واردات افزایش یافته است.
 
وی افزود: در صورت حذف کامل واردات گوشی از مسیر قاچاق، درآمد دولت از محل واردات رسمی این کالا تا سالانه هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
 
او از اجرای فاز سوم پروژه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (َشبنم) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در فاز سوم اجرای این پروژه که به زودی و با صدور ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز آغاز می‌شود، تمامی کالاهای وارداتی کشور به جز کالاهای فله و سرمایه‌ای مشمول الزام درج کد دوبعدی شبنم در مبداء واردات می‌شوند.
 
اعلایی در مراسم اعطای پروانه اپراتوری شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) توسط شرکت خدمات انفورماتیک راهبر به کنسرسیوم داده پردازی گفت: پروژه شبنم در طول 14 ماهی که از اجرای آن می‌گذرد پنج برابر بالاتر از سطح انتظار پیش بینی شده، گام برداشته و پیشرفت داشته است.
 
وی افزود: در فاز نخست اجرای شبنم که آبان ماه 90 آغاز شد، 5 گروه کالایی که شامل 37 کد تعرفه‌ای بود، مشمول الزام شبنم شد، در مرحله دوم با افزایش پنج گروه کالایی دیگر این رقم به 365 کد تعرفه رسید و در مرحله سوم که شامل تمامی کالاهای وارداتی کشور به جز کالاهای فله و سرمایه‌ای می‌شود، این رقم به بیش از چند هزار کد تعرفه خواهد رسید.
 
اعلایی گفت: در حال حاضر کانون بازنشتگان نیروی انتظامی (امین) به عنوان اپراتور نخست شبنم در حال فعالیت است و کنسرسیوم داده پردازی نوین نیز با بررسی‌های انجام شده حایز شرایط عمومی اپراتوری شناخته شد و پس از گذراندن دوره آزمایشی و دریافت تاییدیه‌ها به عنوان اپراتور دوم معرفی می‌شود.
 
وی افزود: مجمع عالی واردات و شرکت خدمات مشاوره و مدیریت تامین، دو اپراتور بعدی خواهند بود که پس از طی مراحل لازم معرفی خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.