اپراتورها

تلفن همراه

December 25, 2012
13:49 سه شنبه، 5ام دیماه 1391
کد خبر: 52314

پیگیری مزاحمت تلفنی از تلفن همگانی

 

رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران استفاده از کارتهای اعتباری تلفن ثابت را جایگزینی مطمئن و به صرفه برای تلفن ثابت در منازل عنوان کرد و گفت: با استفاده از این کارتها و نیز کارتهای تلفن همگانی، نرخ مکالمات تلفنی خانواده ها تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.
رامین آرام در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت فعلی استفاده از تلفن های همگانی و نیز کارتهای اعتباری تلفنی برای برقراری ارتباط از سوی مردم اظهار داشت: تلفن همگانی ارزان ترین نوع ارتباط را برای مردم فراهم می کند و ایران نیز به لحاظ ضریب نفوذ این خدمت، از جمله بالاترین کشورهای دنیا است.
 
وی ضریب نفوذ تلفن همگانی در ایران را 3.4 درصد عنوان کرد و گفت: به ازای هر یکهزار نفر در کشور 3.4 درصد تلفن همگانی وجود دارد و میزان تقاضا به نحوی است که اگرچه در فواصل بسیار نزدیک این دستگاهها نصب شده اند و در کمتر از یک دقیقه پیاده روی می توان به آنها دسترسی داشت اما براساس برآوردها از هر 4 کیوسک تنها یک کیوسک تلفن مورد استفاده قرار می گیرد.
 
رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه تلفن ثابت و همراه نیاز به سرویس های تلفن همگانی را کاهش داده است، ادامه داد: بالغ بر 350 هزار مخاطب در سطح شهر تهران روزانه از این دستگاههای تلفن استفاده می کنند.
 
مهندس آرام با تاکید براینکه استفاده از باجه های تلفنی و کارتهای اعتباری تلفنی روشی ارزان قیمت برای برقراری ارتباط و مدیریت ساده و کنترل هزینه های خانواده ها است، ادامه داد: کارتهای تلفن باجه های همگانی و کارتهای اعتباری هوشمند به ترتیب 2 هزار و 1800 تومان قیمت دارد که این کارتهای اعتباری را می توان در منازل و باجه های تلفن همگانی نیز استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه نرخ مکالمات در کیوسکهای تلفن و یا با کارتهای اعتباری هوشمند در ایران 117 ثانیه و در دنیا 103 ثانیه است خاطرنشان کرد: با استفاده از هر کارت تلفن حدود 30 تا 45 مکالمه 117 ثانیه ای می توان داشت و از این حیث، استفاده از این کارتها تا 20 درصد کاهش هزینه را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.
 
به گفته رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با کارتهای تلفنی نرخ مکالمات در داخل استان به ازای هر پالس تلفن ثابت (134 ثانیه) حدود 61 و به ازای هر پالس تلفن همراه 53 ریال براساس مسافت منطقه است.
 
آرام با بیان اینکه امکان پیگیری مزاحمتهای تلفنی از باجه های عمومی و تلفن های همگانی ممکن است، اضافه کرد: مزاحمتهای تلفنی تحت هر شرایطی قابل پیگیری است و مشترکان مخابرات در صورت بروز این قبیل مسائل، از طریق تماس با شماره 190 اقدام کنند.
 
وی در مورد تلفن های همگانی مالتی مدیا نیز که هم اکنون در برخی اماکن نصب شده است به مهر گفت: این دستگاهها در اماکن عمومی و دانشگاهها و بر حسب نیاز نصب شده که نزدیک به یکهزار مورد در سطح شهر تهران است اما برآوردها نشان می دهد که این نوع دستگاههای تلفن همگانی حتی در کشورهای اروپایی نیز تجربه موفقی نبوده است.
 
رئیس اداره ارتباطات همگانی شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه میزان خرابی تلفن های همگانی حدود 2 درصد به ازای هر 100 دستگاه است بیشترین حجم ضرر و زیان و خرابی این دستگاهها را مربوط به بعد از بازیهای فوتبال عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد: مشترکان برای خرید کارت های اعتباری و تلفنی می توانند به امور مشترکان مراکز مخابراتی، باجه های سطح شهر و نیز سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.