اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 25, 2012
14:14 سه شنبه، 5ام دیماه 1391
کد خبر: 52323

اظهارات رئیس سازمان IT در خصوص گرانی پهنای باند اینترنت تحت تاثیر تغییرات ارز

 

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران گفت: گرانی تعرفه پهنای باند اینترنت تحت تاثیر تغییرات ارز قرار گرفته است.
 
علی حکیم‌جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گران شدن تعرفه پهنای باند اینترنت اظهار کرد: باید بپذیریم که تمام محصولات وارداتی عملا تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز قرار گرفته‌اند.
 
وی با بیان این‌که پیشنهاد ما این است تا آنجایی که می‌توانیم باید از پهنای باند داخل استفاده کنیم و الگوی مصرفان در این بخش تغییر دهیم تصریح کرد: باید بتوانیم با ایجاد زیرساخت این فشار را بیش‌تر به داخل منتقل کنیم تا کاربر ما به منظور دسترسی کمتر دچار مشکل شود.
 
او با بیان این‌که "فجر" و "فخر" پروژه‌هایی تعریف شده برای تولیدکنندگان ای‌میل بومی و موتور جست‌وجوی بومی هستند، اظهار کرد: این تولیدکنندگان تا حدودی شناسایی شدند و محصولات خودشان را ارائه کرده‌اند که در حال بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این دو پروژه موجب ایجاد رقابت بسیار خوب میان تولیدکنندگان می‌شود و امیدواریم بتوانیم از این فضای ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.
 
او با اشاره به این‌که تمامی تولیدکنندگان که در قالب این دو پروژه محصول ارائه کرده‌اند از بخش خصوصی هستند، تاکید کرد: ما به عنوان دولت تصمیم نداریم در زمینه تولید موتور جست‌وجو فعالیت کنیم و تلاش کردیم که بخش خصوصی به فعالیت دراین عرصه علاقه‌مند شود. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از موتورهای جست‌وجوی تولید داخل آن کشور استفاده می‌شود.
 
حکیم‌جوادی درباره موتور جست‌وجوی «پارسی جو» با بیان این‌که در موضوع نامگذاری این موتور پیشنهادهای زیادی وجود دارد، تصریح کرد: افتتاح این موتور مرحله به مرحله است و در حال حاضر موتور‌ آماده شده است.
 
وی با اشاره به این‌که در موتورهای جست‌وجو بیش‌ترین مشکل در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری است، بیان کرد: یک موتور جست‌وجو برای این که بتواند در سطح کشور فعالیت کند باید بتواند تعداد همزمان کاربران را افزایش دهد و به سرعت به نیاز کاربران پاسخ دهد، بنابراین کیفیت بسیار مهم است.
 
او اضافه کرد: تلاش ما این است که این موتور جست‌وجو تا پایان سال عملیاتی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.