بازی

فناوری اطلاعات

December 27, 2012
12:59 پنجشنبه، 7ام دیماه 1391
کد خبر: 52348

اظهارات وزیر ارشاد در خصوص حمایت از بازی‌سازان رایانه‌ای

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت مادی و معنوی از صنعت بازی رایانه ای در کشور، گفت: در فضای مجازی هر مقدار سرمایه گذاری نیاز باشد برای حمایت از بازی سازان رایانه ای فراهم می شود.
سید محمد حسینی در گفتگو با مهر با بیان اینکه حمایت از بازی سازان رایانه ای در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: در این زمینه بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اقدام به شناسایی بازی سازان در کشور و حمایت مادی از آنها کرده است و از سویی بخشی از اعتبارات دولتی نیز با موافقت مجلس طی سالهای اخیر به این موضوع اختصاص یافته است.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون در تلاش برای جذب حامیان و حمایت گران برای سرمایه گذاری در بخش صنعت بازی سازی در کشور هستیم، تصریح کرد: ضرورت نیاز تولید بازی در حدی است که هر مقدار سرمایه گذاری که نیاز باشد باید برای این بخش فراهم شود؛ هر مقدار سرمایه گذاری نیاز باشد در این فضای مجازی محقق خواهد شد.
 
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبالغ بسیار قابل توجهی از سوی کاربران گیم برای استفاده از بازیهای آنلاین رایانه ای خارجی به دلیل نبود زیرساختهای مناسب از کشور خارج می شود،‌ ادامه داد: برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور، نیازمند تولید بازیهای رایانه ای داخلی مناسب و با کیفیت و نیز ایجاد بازی سرا و امکاناتی مانند لیگ بازیهای رایانه ای هستیم.
 
حسینی ایجاد شبکه ملی فرهنگ و مجتمع های دیجیتال در سراسر کشور را از دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش فرهنگ استفاده از بازیهای رایانه ای داخلی و حضور و مشارکت جوانان در این زمینه عنوان کرد و گفت: شناسایی بازی سراها و گیم نت های دارای مجوز برای برپایی لیگ آنلاین بازیهای رایانه ای در دستور کار مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.