اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

December 29, 2012
17:46 شنبه، 9ام دیماه 1391
کد خبر: 52390

تنزل جایگاه تلفن ثابت در رقابت با فناوری‌های بی‌سیم

 

بررسی‌های مؤسسه سی دی سی در آمریکا نشان می‌دهد استفاده از تلفن ثابت در میان خانوارها روز به روز کمتر می شود.
 
به گزارش فارس به نقل از ای ویک، تقریبا حدود 34 درصد از تمامی افراد بالغ در آمریکا که معادل 80 میلیون نفر هستند در خانه‌هایی زندگی می کنند که در آنها تنها خطوط ارتباطی بی سیم و تلفن همراه وجود دارد و از تلفن ثابت با خطوط زمینی خبری نیست.
 
در نیمه اول سال 2012 تعداد خانوارهای آمریکایی که تنها از فناوری های ارتباطی بی سیم استفاده می کردند به بیش از یک سوم یعنی معادل 35.8 درصد رسیده که این رقم نسبت به نیمه دوم سال 2011 معادل 1.8 درصد افزایش نشان می دهد.
 
از هر شش آمریکایی هم یک نفر تمامی تماس های خود را از طریق فناوری های بی سیم دریافت کرده و به هیچ وجه از طریق تلفن های ثابت با دیگران در تماس نبوده است. این رقم هم نسبت به شش ماهه دوم سال 2012 برابر با 1.8 درصد افزایش نشان می دهد.
 
در میان افراد کم سن وسال هم وضعیت تقریبا به همین منوال است و 40.6 درصد از بچه ها یعنی 30 میلیون نفر از آنها در خانه هایی زندگی کرده اند که در آنها خطوط تلفن ثابت وجود ندارد. به طور کلی افراد بین 25 تا 34 سال بیشترین تمایل را به استفاده از فناوری های ارتباطی بی سیم دارند.
 
کارشناسان معتقدند این شرایط مختص به آمریکا نیست و به طور کلی در دیگر کشورهای جهان هم استفاده از تلفن ثابت رو به کاهش بوده و عموم  مردم به استفاده از تلفن همراه و فناوری های بی سیم روی آورده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.