اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 2, 2013
3:54 چهارشنبه، 13ام دیماه 1391
کد خبر: 52459

رگولاتوری: مانع کم فروشی‌های مخابرات شدیم/اقدام چهار شرکت مخابرات استانی در کم فروشی اینترنت

 

شرکت مخابرات ایران، هیچ گاه سرویس اینترنت پرسرعت با حجم دانلود نامحدود واگذار نکرده است و این موضوع، یک ادعای تبلیغاتی بیشتر نیست.
 

rezvani.jpg

حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اینترنت با حجم دانلود نامحدودی که گفته می‌شد، شرکت مخابرات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران، هیچ‌گاه سرویس ADSL با دانلود نامحدود واگذار نکرده است و این یک ادعای تبلیغاتی بیشتر نیست، چرا که با توجه به رعایت نکردن قانون شرینگ یک به ده در مخابرات ایران اگر مشترکی با سرعت 512 K،  شبانه روز یعنی 24 ساعته هم به اینترنت وصل باشد حجمی بیشتر از 4 گیگ در ماه نمی‌تواند دانلود کند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با اینترنت با حجم دانلود نامحدودی که گفته می‌شد، شرکت مخابرات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران، هیچ‌گاه سرویس ADSL با دانلود نامحدود واگذار نکرده است و این یک ادعای تبلیغاتی بیشتر نیست، چرا که با توجه به رعایت نکردن قانون شرینگ یک به ده در مخابرات ایران اگر مشترکی با سرعت 512 K،  شبانه روز یعنی 24 ساعته هم به اینترنت وصل باشد حجمی بیشتر از 4 گیگ در ماه نمی‌تواند دانلود کند.
وی در خصوص مصوبات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در جلسه شماره 152 که به بررسی‌های تعرفه خدمات اینترنت پر سرعت از طریق فناوری " ADSL "و بر اساس قیمت تمام شده این خدمات، نرخ های جدیدی را برای ارائه به کاربران مصوب کرده است، اظهار داشت: براساس تعرفه های جدیدی که برای حجم دانلود تعیین شده است کف تعرفه 60 درصد  خواهد بود.
وی ادامه داد: به این دلیل نگرانی‌ها از بابت دامپینگی که از سمت مخابرات صورت می گرفت کاسته شده است؛ چرا که از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت همواره بیان می شد که به دلیل نبودن کف تعرفه‌ها، مخابرات اقدام به دامپینگ می کند و فضای رقابتی را ناسالم کرده است.
وی ادامه داد: از این پس هزینه نگهداری براساس میزان سرعتی و حجم دانلودی که مشترک دریافت می کند محاسبه خواهد شد.
رضوانی در پاسخ به شبهاتی بابت دامپینگ مخابرات گفت: در حال بررسی های مجدد هستیم، اما فعلا تخلفی مشخص نشده است، اما در صورتی که دامپینگ مخابرات اثبات شود، با آن مقابله خواهیم کرد.
وی ادامه داد: نحوه محاسبه تعرفه‌های فعلی باعث خواهد شد که کیفیت اینترنت نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شود، چرا که ارائه دهندگان این سرویس ناچار باید ضریب شرینگ یک به ده را رعایت کنند.
وی گفت: پیشتر دیده شده بود که مخابرات این ضریب شرینگ را رعایت نکرده و گاهی این ضریب به یک به پانزدهم می رسید و به عبارتی مخابرات، اقدام به کم فروشی می کرده است.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین از اقدام چهار شرکت مخابرات استانی در کم فروشی اینترنت پر سرعت در استان‌های کشور خبر داد و گفت: در چهار استان کشور، میزان پهنای باند خریداری شده توسط شرکت مخابرات ایران، از شرکت ارتباطات زیرساخت پایین تر از میزان پهنای باندی بود که در این استان ها به مشترکان ADSL فروخته شده بود که برهمین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این عملکرد مخابرات را متوقف کرد تا این شرکت در این چهار استان پهنای باند لازم را از زیر ساخت تامین کرده و سپس به مردم واگذار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.