تلفن همراه

گوشی

January 5, 2013
19:31 شنبه، 16ام دیماه 1391
کد خبر: 52534

نوکیا امسال به مایکروسافت و Huawei فروخته می‌شود!

 

شرکت نوکیا که این روزها با مشکلات عدیده خود دست و پنجه نرم می‌کند، چندی پیش گوشی هوشمند Lumia 920 را با تبلیغات بسیار اندک وارد بازار کرد که البته تا حدودی مورد توجه کاربران هم قرار گرفت. اما موسس مرکز Keepskor و همچنین "تریستان لوئیز"(Tristan Louis) از متخصصان مرکز Forbes توضیح داده‌اند که تلاش‌های نوکیا در این بازار رقابتی بیهوده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان بر این باورند که 2013 سال جابه‌جایی‌های بزرگ در صنعت تلفن‌همراه است و این طور که اخبار منتشر شده از سوی مدیران نشان می‌دهد، خروج نوکیا از بازار جهانی تلفن‌همراه از بزرگترین اتفاقات این عرصه در سال جاری میلادی خواهد بود.

لوئیز در نشریه Forbes در این خصوص نوشت: «بزرگترین شوک و به اعتقاد من یکی از بحث‌برانگیزترین پیش‌بینی‌ها برای سال جاری خروج نوکیا از بازار جهانی تلفن‌همراه و فروش مرکز تولیدکننده تلفن‌های همراه آن به شرکت چینی Huawei است تا نوکیا پس از آن بتواند تمرکز خود را تنها بر تولید نرم‌افزار و خدمات معطوف کند».

او در ادامه توضیح داد: «نوکیا این روزها امید فراوان به سیستم‌عامل ویندوز فون 8 دارد و تقریبا بازی را به شرکت‌های حاضر در این عرصه باخته است، مایکروسافت و Huawei را به عنوان دو رقیب اصلی برای خرید بخش تولیدکننده تلفن‌های همراه خود می‌بیند و در نهایت مرکز تولید گوشی‌های هوشمند را به نوکیا و مابقی شرکت را به Huawei واگذار می‌کند».

اگر چه پیش‌بینی‌های قبلی لوئیز از جمله احتمال عرضه گوشی هوشمند از جانب شرکت آمازون، احتمال عرضه گوشی هوشمند از جانب مایکروسافت و … همگی درست بودند، اما این پیش‌بینی وی بسیار بحث‌برانگیز است.

شرکت نوکیا برای 6 فصل متوالی گزارش مالی خود مبنی بر کاهش سود و درآمدهایش را منتشر کرده است که البته پیش‌بینی می‌شود این روند برای فصول پیش‌رو نیز ادامه یابد. همین مسئله موجب شده است تا کارشناسان با قوت بیشتر واگذاری شرکت نوکیا را پیش‌بینی کنند. البته باید توجه داشت که بحث فروش نوکیا به مایکروسافت از اوایل سال 2011 میلادی مطرح شد که البته پس از گذشت مدتی شرکت‌های یاد شده این خبر را تکذیب کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.