تلفن همراه

گوشی

January 7, 2013
21:18 دوشنبه، 18ام دیماه 1391
کد خبر: 52594

تصاویری از تأثیرگذاری موبایل بر زندگی; آدمهایی که دیگر به بالا نگاه نمی‌کنند

 

یک محقق تلفن همراه در فنلاند با انتشار بیش از 180 تصویر طی دو ماه گذشته، تأثیر این فناوری بر شیوه تعامل ما با جامعه را به تصویر کشیده و تأکید کرده که مردم دیگر به بالا نگاه نمی‌کنند و به محیط اطراف توجهی ندارند.
 
مدتها پیش تلفن تنها راه برقراری ارتباط با فردی بود که اگر در خانه بود به تلفن ما پاسخ می داد، اما اکنون تلفنها به ضروت 24 ساعته در هفت روز هفته تبدیل شده اند.
 
تصاویر ارائه شده نشان می دهد که چگونه تلفنهای همراه بر شیوه تعامل ما با دنیای اطراف تأثیر گذاشته اند.
 
امروز جامعه روی یک دستگاه کوچک به اندازه دست متمرکز شده است که شیوه ارتباطات ما را متحول کرده و ما را قادر می سازد که پیامهای فوری، تصاویر، فایلهای صوتی، تصویری به دوستان و خانواده خود در سراسر جهان ارسال کنیم.
 
با دسترسی به اینترنت برنامه های اجرایی، بازیها و حتی بانکداری نیز به این تلفنهای همراه منتقل شده است و مردم به ندرت لحظه را با نگاه کردن به اطراف خود می گذرانند.
 
انسانهای دنیای امروز به جای این که اطراف خود را نگاه کنند، تمام مدت سرهای خود را روی تلفنهای همراهشان خم کرده اند و به نوعی توسط این فناوری هیپنوتیزم شده اند تا حدی که بازی کردن با تلفنهای همراه جایگزین تعامل برقرار کردن با دیگران شده است.
 
این مجموعه تصاویر توسط یک محقق تلفنهای همراه از فنلاند گرفته شده که نشان می دهد مردم از تمام اقشار جامعه تنها روی تلفنهای همراه خود متمرکز شده اند و به ندرت به بالا نگاه می کنند.
 
این محقق در سایت اینترنتی خود طی دو ماه دسامبر 2012 و ژانویه 2013 تصاویری از خیره ماندن مردم به تلفنهای همراه خود تهیه کرده که مجموع آنها به 181 تصویر می رسد.
 

فناوری موبایل شیوه تعامل ما را با دنیا تغییر داده است

مردم وسط خیابان ایستاده تا تلفن همراه خود را چک کرده و با دوستان و خانوده خود ارتباط برقرار کنند

تلفنهای همراه نه تنها شیوه ارتباط بلکه شیوه رفتار مردم را تغییر داده است

مردم به قدری روی تلفنهای همراه خود که در دستانشان نگاه داشته اند متمرکز شده اند که نسبت به رویدادهای اطراف خود غافل هستند

بسیاری از افراد 24 ساعت روز قابل دسترس هستند، چرا که تمام مدت تلفن همراه خود را با خود حمل می کنند

25 سال پیش، تلفن شیوه ای برای ارتباط برقرار کردن بود، آن هم اگر طرف مقابل در منزل خود حضور داشت، این ارتباط برقرار می شد

 

 

با برخی از برنامه های اجرایی تلفنهای همراه کاربران می توانند در هر لحظه تصاویر و سایر فایلها را به دوستان خود ارسال کنند

به ندرت پیش می آید که کسی با وسائل حمل و نقل عمومی چون اتوبوس، مترو و قطار به مقصد خود برسد و طی مسیر به تلفن همراه خود نگاه نکند

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.