تلفن همراه

گوشی

January 8, 2013
9:32 سه شنبه، 19ام دیماه 1391
کد خبر: 52614

پیش‌بینی گاردین از فروش یک میلیارد اسمارت‌فون در سال 2013

 

اسمارت‌فون‌ها به گفته یک موسسه تحلیل‌گر بازار در سال جدید میلادی به پدیده‌ بازار و وسیله‌ای روزمره در سرتاسر جهان تبدیل خواهد شد.
به گزارش گاردین، پیش‌بینی شده‌است که اسمارت‌فون‌ها در سال 2013 به پدیده بازار جهان تبدیل خواهند شد و میزان فروش آنها برای اولین بار در سرتاسر جهان طی یک سال به یک میلیارد دستگاه خواهد رسید و تقریبا از یک پنجم این دستگاه‌ها نیز برای اتصال به اینترنت استفاده نخواهد شد.
 
بر اساس تحقیقی که توسط موسسه تحلیل‌گر دیلوته انجام گرفته است، در سال 2013 اسمارت‌فونها به ابزاری روزمره در سرتاسر جهان تبدیل خواهند شد و تا پایان این سال تعداد این گوشی‌ها در جهان به دو میلیارد دستگاه خواهد رسید. دسترسی روزمره به ابزاری که زمانی مجلل محسوب می شد منجر به کاسته شدن قیمت آنها و بهبود شبکه موبایل خواهد شد.
 
میانگین قیمت آی‌فون شرکت اپل بیش از 600 دلار باقی‌مانده است و به این شکل خریداری محصولات شرکت اپل خارج از توان بیشتر کاربران است،‌ اما دیگر اسمارت‌فونها، محصول شرکت‌های HTC و نوکیا، با عملکرد عالی و دوربین‌های باکیفیت، نمایشگر درخشان و پردازشگرهای قدرتمند، با قیمتی کمتر از نیمی از قیمت آی‌فون در بازارهای جهانی موجود هستند.
 
دیلوته تخمین می‌زند درحال حاضر 500 میلیون گوشی با قیمت 100 دلار و کمتر به فروش رسیده‌اند و نوآوری‌ها و ابتکارات برای تولید گوشی‌های 50 دلاری در بازاری جدید در راهند. با این‌همه تحقیق در چندین کشور مختلف نشان داد از هر پنج نفر از کاربران اسمارت‌فون،‌یک نفر از آن برای اتصال به اینترنت استفاده نمی‌کند و شاید صدها میلیون نفر از این کاربران حتی به خود زحمت مشترک شدن در هیچ سایتی را ندهند. اسمارت‌فونهای غیر متصل بیکار نخواهند ماند، اما از قابلیت‌های اتصالی آنها استفاده نشده و تنها به عنوان یک گوشی موبایل معمولی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.