تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

January 12, 2013
21:17 شنبه، 23ام دیماه 1391
کد خبر: 52690

مروری به نمایشگاه CES امسال

 

نمایشگاه سالانه کالاهای مصرفی الکترونیک 2013 دیروز جمعه 22 دی ماه در لاس وگاس به پایان رسید، این گردهمایی بزرگ گجتها نشان دهنده پیشرفت نامطمئن تلویزیونها و شکوفایی در نوآوری گجتهای کوچک بود.

نمایش تلویزیونهای 4K که وضوحی چهاربرابر اچ دی دارند و اکنون به طور رسمی با عنوان آلترا اچ دی یاد می شود با گذشت یک سال از معرفی آن در نمایشگاه سال گذشته همچنان طرفدارهای چندانی ندارند.

آلترا اچ دی های گران قیمت

هنوز منبع خوبی برای برنامه سازی این تلویزیونها وجود ندارد و تعداد ارقام درنظر گرفته شده برای قیمت این دستگاه هنوز به قدری قابل توجه است که مصرف کننده می تواند به سادگی به آن " نه " بگوید. از سوی دیگر از فاصله های عادی نمی توان تمایز میان پیکسلهای اضافی این تلویزیونها را از تلویزیونهای 55 یا 60 اینچی تشخص داد.

وقتی شرایط تلویزیونهای آلترا اچ دی چنین است، شرایط برای دستگاه های OLED صفحه بزرگ حتی بدتر هم می شود. با گذشت 6 سال از نمایش مدلهای ال ایی دی فوق باریک در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک (CES) و هنوز وضعیت قیمت این دستگاه ها قابل مقایسه با ال سی دی ها و ال ایی دی ها نیست.

تلویزیونهای هوشمند بی طرفدار

تلویزیونهای هوشمند اینترنتی که می توانند ویدئوهایی را از سایتهای به اشتراک گذاری ویدئو پخش کنند، تقویم کارهای کاربر را بررسی کرده و نامه های الکترونیک وی را چک کند هنوز هم درمیان مصرف کنندگان جایگاه چندانی به خود اختصاص نیافته است.

برخی از سازندگان این تلویزیونها چون پاناسونیک، سامسونگ و توشیبا نیز به این مسئله پی برده و تلاش می کنند رابطهای کاربردی بیشتری برای این تلویزیونها طراحی کنند. این درحالی است که به نظر می رسد اکثر آنها فراموش کرده اند که کاربری که چنین تلویزیونی خریداری می کند احتمالا یک تلفن هوشمند و یا تبلت دارد.

دوربینهای متصل به هم

تحلیلگران و کارشناسان عرصه فناوری اعتقاد دارند که شرکتهای ساخت دوربینهایی که از قابلیت انتقال تصویر از یک دوربین به دوربین دیگر، به تلفنهای همراه، تبلتها و یا رایانه ها برخوردارند باید از این تلاشها درس بگیرند. درحال حاضر این دوربینها با استفاده از Wi-Fi و یا ارتباطات حوزه نزدیک برخوردارند اما باید این عرصه رقابتی نتایج رضایت بخش تر و جذاب تری فراهم کند.

رباتهای دوست داشتنی

نمایش پروازهای بی سرنشین با عنوان Parrot’s A.R. Drone مثل همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار است. امسال شرکت روموتیو مستقر در لس آنجلس به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه یک نسخه اصلاح شده از این هلیکوپترها را به نام رومو به نمایش گذاشت که کنترل آن توسط یک آی فن یا آی پاد تاچ صورت می گیرد و قرار است به زودی خط تولید آن آغاز شود.

حسگرهایی برای همه

کاهش قیمت برای حرکت، دما، رطوبت و سایر حسگرهای الکترونیک راه را برای گجت سازان باز کرده تا آنها دستگاه های ردیابی حرکات ورزشی و یا سیستمهای اتماسیون خانگی بسازند و عرصه رقابت در این راستا کاملا باز باشد اما این مسئله بدان معنا نیست که استفاده از این سیستمها در هر نقطه ای به سادگی تبلیغات آن باشد.

لپ تاپهای قابل تبدیل

قابلیت کنترلهای لمسی ویندوز 8 این فرصت را برای تبلت سازها باز کرده تا مدلهایی را ارائه کنند که هم می تواند به عنوان یک لپ تاپ مورد استفاده قرار گیرد و هم به یک تبلت تبدیل شود، هنوز مشخص نیست که این طرح ها و ایده ها چقدر می توانند پیشرفت کنند اما این لپ تاپها اخیرا به قدری سبک طراحی شده اند که می توان آنها را چون تبلت به هر طرف حمل کرد.

تلفنهای فربه

گلکسی نت II سامسونگ با صفحه 5.5 اینچی درحال حاضر داعیه دار عنوان بزرگترین تلفن هوشمند در بازار است. به زودی تلفن Ascend Mate از شرکت هواوی با صفحه نمایش 6.1 اینچی نیز به زودی این عنوان را از آن خود می کند. تلفن K900 شرکت لنوو با ابعاد تلفن عظیم الجثه سامسونگ عرضه می شود، اما آیا در این عرصه یک حد و حدودی باقی می ماند که کاربران این تلفنها به آن راضی شوند؟

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.