تلفن همراه

گوشی

January 16, 2013
21:51 چهارشنبه، 27ام دیماه 1391
کد خبر: 52785

آیا کسی به گوشی هوشمند 6 اینچی نیاز دارد؟!

 

پس از گذشت 1 سال از ورود گوشی های هوشمند گلکسی نوت 5.3 اینچی و گلکسی نوت 2 5.5 اینچی سامسونگ به بازار، معرفی یک گوشی هوشمند 6.1 اینچی از سوی هواووی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی امسال چندان حیرت انگیز نبود.
https://www.ictna.ir/newsimages/ascend-mate-11.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با نگاهی به ویژگی های گوشی 6.1 اینچی Ascend Mate هواووی می توان دریافت که هواووی با ساخت گوشی در این اندازه بزرگ قصد برطرف کردن هیچ نیاز و یا کمبودی را نداشته است و تنها دلیل ساخت این فبلت صرفا بدیع بودن آن است.
 
با فرض اینکه ساخت یک گوشی 6 اینچی ایده خوبی است تنها دلیل آن را نیز می توان موفقیت تجاری سامسونگ در فروش ده ها میلیون گوشی 5 اینچی خود دانست که این منطق کاملا نادرستی است.
 
دستگاه های گلکسی نوت با اقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است و این یعنی سامسونگ به خوبی وظیفه خود را انجام داده و جنبه های مختلف ساخت این گوشی ها را در این اندازه ها سنجیده است.
 
به نظر می رسد در ساخت Ascend Mate این ملاحظات در نظر گرفته نشده است و مزیتی در اندازه بزرگ این گوشی دیده نمی شود. از جهتی این اندازه بزرگ باعث می شود حس طبیعی از در دست گرفتن یک گوشی به هیچ عنوان وجود نداشته باشد که این خود مشکل بزرگی است. Ascend Mate بیشتر حس در دست داشتن یک کتاب را به وجود می آورد تا یک گوشی تلفن همراه.
 
اندازه بزرگ این گوشی باعث می شود که شصت دست کاربر نتواند به بیشتر قسمت های صفحه نمایش برسد و اینکه سطح مشترک کاربری این گوشی برای حل این محدودیت ها طراحی نشده است خود مشکل بزرگی است.
Huawei Ascend Mate
 
موفقیت تجاری گلکسی نوت ها که موجب شده است میانگین اندازه صفحات نمایش گوشی های هوشمند بالاتر از 4 اینچ رود، این گوشی غول پیکر در آینده احتمالا عادی خواهد بود.
 
این پارانویایی است که با رونمایی از گوشی های 5 اینچی سونی و لنوو در CES تقویت شده است. گفته می شود گوشی جدید گلکسی S4 سامسونگ نیز دارای صفحه نمایش 5 اینچی خواهد بود.
 
این اولین باری نیست که چنین رقابت هایی در مورد مشخصات محصولات الکترونیکی به این شکل مضحک شکل می گیرد. پیش از این نیز درمورد سرعت کامپیوترها، قدرت اسپیکرها و میزان مگاپیکسل دروبین ها شاهد چنین رقابت هایی بوده ایم.
 
اندازه صفحات گوشی های چیزی است که کاربران در تعامل با گوشی هایشان با آن مواجه خواهند شد و رقابت در زمینه اندازه فیزیکی صفحه نمایش چیزی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. اما در این میان Ascend Mate می تواند به عنوان هشدار برای صنعت در نظر گرفته شود که در گوشی بزرگی به معنای آن نیست که می تواند محصول خوبی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.