تلفن همراه

گوشی

January 19, 2013
9:23 شنبه، 30ام دیماه 1391
کد خبر: 52827

تبلت ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز8

 

با معرفی و عرضه رسمی سیستم‌عامل ویندوز 8، شرکت‌های تولیدکننده به طراحی و تولید محصولاتی ویژه با این سیستم عامل جدید روی آوردند.
 
در این میان به خاطر رابط کاربری ویژه ویندوز 8، تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. این تبلت‌ها معمولا با قیمتی بیشتر از 700 دلار روانه بازار می‌شوند. حالا شرکت Dell سعی کرده است تا به شکلی متفاوت در این بازار ظاهر شود و با عرضه تبلت ویندوز 8 ارزان قیمت گوی سبقت را از دیگر رقبایش برباید. Dell حالا طبق ادعای خودش اولین تبلت مبتنی بر نسخه کامل ویندوز 8 دنیا را با قیمت کمتر از 500 دلار به بازار معرفی کرده است. در واقع تبلت‌های ویندوز 8 نمی‌توانند به ارزانی تبلت‌های ویندوز RT یا آندروید باشند و دلیل آن هم قیمت بسیار بالاتر پردازنده‌های مبتنی بر معماری x86 در مقایسه با ARM است.
براساس اعلام Dell تبلت جدید این شرکت مجهز به پردازنده دو هسته‌ای مدلZ2760 از نوع Intel Atom است که با فرکانس 8/1 گیگاهرتزی، نمایشگر 1/10 اینچی IPS ضدخش با وضوح تصویر 1366 در 768 پیکسل با امکان دریافت 10 نقطه لمسی، 2 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD و نسخه سیستم‌‌عامل ویندوز 8 است.
این تبلت که با مدل Latitude 10 به بازار معرفی شده است، بدنه‌ای از جنس منیزیم داشته و وزن آن به حدود 650 گرم می‌رسد. این تبلت قرار است به زودی و با قیمت 499 دلار روانه بازار شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.