اپراتورها

تلفن همراه

January 21, 2013
19:59 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52875

نگرانی کمیسیون‌ فرهنگی از رعایت نشدن محرم و نامحرم در مکالمات تصویری رایتل!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نگرانی اعضای این کمیسیون در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) خبر داد.

 
حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مدتی است در مورد اپراتور جدید تلفن همراه که خدماتی را در مورد مکالمات تصویری ارائه می‌کند ابهاماتی دارند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه سیم‌کارت رایتل علاوه بر صوت، تصویر را هم منتقل می‌کند این موضوع در اعضای کمیسیون و در بخش‌های مذهبی و متدین جامعه ایجاد نگرانی کرده که آیا در انتقال این تصاویر رعایت محرم و نامحرم و حریم خصوصی افراد می‌شود یا نه!
 
نماینده مردم گرگان در مجلس یادآور شد: پیش از این ما می‌خواستیم مسئولان وزارت ارتباطات در این باره به کمیسیون توضیح بدهند که با توجه به جابجایی وزیر، این بحث همچنان باقی ماند و در جلسه روز گذشته مجددا مطرح شد لذا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم برای رفع این نگرانی اقدام کنند.
 
طاهری با اشاره به بازدید روز گذشته کمیسیون فرهنگی از صداوسیما، خاطرنشان کرد: در این بازدید کمیسیون از برخی بخش‌های صداوسیما از جمله معاونت سیاسی، استودیوی خبر و واحد مرکزی بازدید کرد و در انتها هم در نشستی کاری با رییس سازمان صداوسیما نظرات خود را مطرح کرد.
 
وی یادآور شد: آقای ضرغامی هم در این نشست دغدغه‌های خود را مطرح کردند و گزارشی کلی از برنامه‌های صداوسیما در حوزه فناوری‌های جدید ارائه دادند.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش این کمیسیون برای ضابطه‌مند کردن کمک به موسسات فرهنگی در بودجه، تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون در مورد کمک به موسسات فرهنگی که در جدول دوازده بودجه دیده می‌شود، ضابطه مشخصی وجود نداشته کمیسیون بحث و بررسی در این رابطه را آغاز کرده تا بودجه این موسسات به صورت ضابطه‌مند تخصیص پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.