اپراتورها

تلفن همراه

January 21, 2013
20:06 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52879

رایتل: برقراری تماس تصویری اختیاری است

 

پس از طرح نگرانیهایی در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) و بحث رعایت محرم و نامحرم روابط عمومی این اپراتور به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخته و خاطرنشان کرده است: رعایت مسائل فرهنگی از ابتدا دغدغه خود این اپراتور هم بوده است.
 
شاهین آرپناهی – مدیر کل برند و ارتباطات رایتل – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ دغدغه‌ای که دوستان در مجلس درباره آن صحبت کرده‌اند، دغدغه‌ای است که می‌توان آن را در ارتباط با هر فن‌آوری جدیدی که وارد بازار می‌شود احساس کرد.
 
وی ادامه داد: بحث استفاده صحیح از 3G نیز به همین شکل است و در این میان باید به این نکته هم توجه داشت که ارتباط تصویری در رایتل برای اولین بار ارائه نشده و پیش از این از طریق اینترنت هم امکان ارتباط تصویری وجود داشته است.
 
آرپناهی در عین حال اظهار کرد:‌ اینترنت پرسرعت هم چیزی نیست که از طریق 3G وارد کشور شده باشد و این تکنولوژی تنها تسهیل کننده کار است.
 
وی در ادامه افزود: منطقی به نظر نمی‌رسد که فردی در برابر خود تکنولوژی‌های جدید موضع‌گیری داشته باشد و برداشت ما هم از صحبت های منتشر شده مطلقا چنین نیست اما به هر حال افراد ممکن است برداشت‌های متفاوت و گاه دغدغه‌هایی در نحوه به‌کارگیری و استفاده صحیح از این فن‌آوری‌ها داشته باشند.
 
مدیر کل برند رایتل همچنین عنوان کرد: در ارتباط با فن‌آوری‌های نوین همواره می‌توان دو نوع برخورد به کار گرفت که یکی از این برخوردها برخورد سلبی است و آن که بگوییم به دلیل آن‌که ممکن است از این موارد استفاده نادرستی صورت بگیرد، دسترسی به آن‌ها را محدود کنیم.
 
وی ادامه داد: اما می‌توان برای استفاده از تمامی تکنولوژی‌ها بحث فرهنگ‌سازی را نیز پیش گرفت.
 
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری یادآور شد: همان طور که ایشان هم اشاره کردند می‌توان پیوست فرهنگی را مورد توجه قرار داد و ما نیز به همین سمت حرکت می‌کنیم.
 
آرپناهی در عین حال گفت: ما در رایتل سعی کرده‌ایم که به سهم خود در تبیین پیوست فرهنگی تلاش کرده باشیم و از اول موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم خود ما هم بود و به همین دلیل سعی کردیم همواره در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و اکنون حتی تبلیغات ما هم به مباحث فرهنگی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته است.
 
مدیر کل برند رایتل ادامه داد: یکی از برداشت‌هایی که می‌تواند صورت بگیرد آن است که ما همزمان با توسعه شبکه فرهنگ‌سازی را نیز در دستور کار قرار بدهیم تا بدین واسطه دسترسی مردم همراه با آموزش‌های بیش‌تر باشد که این مساله از دو سال پیش از دغدغه‌های اصلی ما در رایتل بوده است.
 
وی همچنین یادآور شد: امیدواریم به جای برخوردهای سلبی برخوردهای فرهنگی مورد توجه قرار بگیرند اما با این وجود اشاره به چند نکته درباره امکانات و خدمات رایتل نیز ضروری است.
 
مدیر کل ارتباطات رایتل ادامه داد: نکته مهمی که باید درباره رایتل مورد توجه قرار داد آن‌که فعالیت‌های این اپراتور تنها به تماس‌های تصویری محدود نمی‌شود و ما از سرویس‌های تماس‌های صوتی، پیامک، پیامک تصویری، بسته دیتا و اینترنت پرسرعت نیز برخورداریم.
 
آرپناهی ادامه داد: اما درباره تماس‌های تصویری رایتل هم لازم است که چند شرط برآورده شود.
 
وی از دسترسی هر دو طرف مکالمه به خطوط رایتل و دسترسی به گوشی‌هایی که بتوانند سرویس مکالمه تصویری مبتنی بر شبکه را پشتیبانی کنند به عنوان برخی از شروط لازم برای برقراری این ارتباط نام برد و افزود:‌ علاوه بر این موارد تازه خود مشترک می‌تواند تماس را به شکل تصویری برقرار نکرده و به شکل صوتی پاسخگو باشد. به عبارت دیگر این خود مشترک است که امکان مکالمه تصویری را برای فرد طرف مقابل ایجاد می‌کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هیچ الزامی نیست که افراد حتما تمامی تماس‌های تصویری خود را پاسخ دهند و این مساله و مواردی از این دست نکاتی هستند که می‌توان آن‌ها را با آموزش‌های درست و فرهنگ‌سازی برطرف کرد و ما نیز امیدواریم آن‌ها که دغدغه فرهنگی دارند، به دلیل نداشتن این اطلاعات خود و دیگران را از تکنولوژی‌های جدید و روز دنیا بی‌نصیب نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.