تلفن همراه

گوشی

January 22, 2013
21:52 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52902

تا سال آینده نیمی از تلفنهای همراه دنیا هوشمند می‌شوند

 

در سال 2014، تلفنهای هوشمند به نیمی از تلفنهای همراهی تبدیل می شوند که مردم در سراسر جهان از آنها استفاده می کنند.
 
تلفنهای هوشمند تاکنون هم به صورت تقریبی 50 درصد از تلفنهای آمریکا و چندین کشور اروپایی را چون ایتالیا و اسپانیا تشکیل داده اند اما انتظار می رود در سال 2014 نیمی از تمام تلفنهایی که در سطح دنیا به فروش می رسد هوشمند باشند.
 
براساس آخرین پیش بینی های بازار از سوی محققان ABI، تا سال 2018، تلفنهای هوشمند 69 درصد از بازار جهانی موبایل ( 2.4 میلیارد دستگاه) را تشکیل داده و دستگاه هایی که دارای نسل جدید از ارتباطات شبکه تلفن همراه (4G) هستند نیز افزایش یافته و به 35 درصد می رسد.
 
محققان ABI تأکید کرده اند که ویژگیهای فناوری در آخرین تلفنهای همراه درحال حاضر به تدریج در تعدادی از تلفنهای امروز در بازار در دسترس قرار گرفته است و جدا از آمریکای شمالی و منطقه اقیانوس آرام، تعداد معدودی از کشورها هنوز شبکه اینترنتی پر سرعت تلفنهای همراه خود را راه اندازی نکرده اند.
 
جف اور یکی از مدیران ارشد ABI اظهار داشت: با ارائه موفق تلفن هوشمند آی فن 5 و رقابت دستگاه های دارای نسل سوم از شبکه تلفن همراه نسبت به تلفنهای عادی، این تلفنهای هوشمند به زودی در دستان مصرف کنندگانی قرار می گیرد که حتی به شبکه های نسل سوم نیز دسترسی ندارند. درحال حاضر موفقیت اپل در بازار نشان می دهد که دسترسی به نسل سوم شبکه تلفن همراه تنها علت خرید یک دستگاه با امکانات بالا چون تلفنهای هوشمند پیشرفته نیست.
 
این درحالی است که ABI اعتقاد دارد به رغم این که تلفنهای اپل یکی از پایه گذاران استفاده از نسل سوم ارتباطات شبکه تلفن همراه هستند، اما محبوبیت اپل رو به کاهش است و انتظار می رود که اوج بازار جهانی آن در سال 2013 به 22 درصد برسد و طی پنج سال متوالی در همین رقم باقی بماند.
 
این در شرایطی است که کارشناسان پیش بینی می کنند سامسونگ جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشروترین سازندگان تلفنهای هوشمند تثبیت و تقویت کند.
 
از سال 2010 تاکنون سامسونگ بازار فروش تلفنهای هوشمند خود را از 8 درصد به بیش از 30 درصد در سال 2012 رساند و این شرکت تاکنون هیچ نشانی از آهسته شدن این رشد نشان نداده است.
 
درحالی که سامسونگ قدرتمندتر می شود، تأکیدی که این شرکت کره ای روی سیستم عاملهای مختلف می گذارد می تواند تأثیر چشمگیری روی روندهای آینده بازار موبایل اعمال کند.
 
درحال حاضر 90 درصد تلفنهای هوشمند سامسونگ را دستگاه های اندرویدی تشکیل داده اند اما این شرکت دستگاه های دارای ویندوز نیز ارائه می کند و قرار است به زودی تلفنهایی با سیستم عامل تایزن ارائه کند که روزی می تواند هم اندروید و هم iOS را به چالش بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.