اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

January 22, 2013
22:11 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52906

AT&T به دنبال خرید یک اپراتور اروپایی

 

AT&T آمریکا برای جبران رشد ضعیف در بازار خانگی خود به دنبال خرید یک شرکت اروپایی است که براساس گزارش ها ممکن است یکی از شرکت های KPN آلمان و یا Everything Everywhere انگلیس باشد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع از مذاکرات داخلی AT&T، این شرکت آمریکایی احتمالا در پایان سال جاری میلادی اقدام به خرید یک شرکت اروپایی خواهد کرد که نشان می دهد این شرکت عجله ای برای عملی کردن تصمیم خود ندارد.
 
درحالی که مدیران ارشد AT&T درحال مذاکره درمورد معقول بودن تصمیم به فعالیت در خارج از ایالات متحده هستند، اما برخی معتقدند که این مذاکرات با هدف خرید یک شبکه تلفن همراه بزرگ در یکی از کشورهای آلمان، هلند یا انگلیس انجام می شود.
 
AT&T دارای نیروی مالی برای پرداخت هزینه های خرید یک شرکت بزرگ اروپایی است، چراکه پیش از این با پرداخت مبلغ 39 میلیارد دلار قصد ادغام با T-Mobile آمریکا را داشت که از سوی رگولاتورها متوقف شد. همچنین این شرکت طی 9 ماه ابتدای سال گذشته میلادی 11 میلیارد دلار سود بدست آورد.
 
سال 2004 شرکت اروپایی وودافون با پیشنهاد 20 میلیارد دلاری به دنبال خرید شرکت مستقل AT&T Wireless بحران زده بود. این شرکت بعدها از سوی Cingular Wireless به قیمت 41 میلیارد دلار خریداری شد و پس از آن با عنوان تجاری AT&T به فعالیت خود ادامه داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.