تلفن همراه

گوشی

January 22, 2013
23:39 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52921

اپل به‌زودی آیفون کوچک و ارزان وارد بازار می‌کند!

 

این طور که خبرگزاری بلومبرگ توضیح داده، اپل این روزها در حال کار کردن روی مدل جدیدی از گوشی هوشمند آیفون است که کوچکتر و ارزان‌تر ساخته می‌شود و قرار است در فصل چهارم سال جاری میلادی به دست کاربران برسد تا از این طریق شرکت مذکور بتواند راه نفوذی برای ورود به بازارهای روبه‌رشد پیدا کند.
 
 
این اقدام اپل با سیاست‌های نخستین آن متفاوت است که بر اساس آن تاکنون تلاش داشت با تولید گوشی‌های پیشرفته و گران‌قیمت گوی سبقت را از رقبایی چون سامسونگ و نوکیا برباید.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت سامسونگ سال گذشته موفق شد نوکیا را از مقام نخست خود در بازار جهانی تلفن‌های همراه پشت‌سر بگذارد و برای پنج فصل متوالی با افزایش درآمدهای خود در این بخش مواجه شود. سامسونگ به واسطه انواع مختلف گوشی‌های هوشمند و معمولی که برای اقشار مختلف مردم تولید کرد، توانست به این موفقیت نایل شود و در نهایت بتواند طی سال 2012 میلادی در مجموع 37 مدل گوشی هوشمند وارد بازار جهانی بکند و در مقابل شرکت اپل تنها یک محصول با نام آیفون 5 را روانه بازار کرد.
 
شرکت سامسونگ که در سال 2011 میلادی صاحب 20 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بود رقم یاد شده را در سال قبل به 28 درصد رساند و در مقابل اپل که در سال 2011 صاحب 19 درصد این بازار بود، توانست رقم یاد شده را به 20 درصد ارتقا دهد.
 
بر اساس منابع آگاه، اپل در تلاش است زیرشاخه جدیدی از گوشی هوشمند آیفون ارایه دهد که مدل نهایی با قیمت‌های 99 و 149 دلار به دست کاربران می‌رسد.
 
"تیم کوک"(Tim Cook) مدیرعامل اپل چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که اولویت آن‌ها بازار چین است و در مقابل بازار آسیا نشان داده که تشنه گوشی‌های هوشمند متوسط و معمولی است و مردم اروپا و آمریکا تمایل بیشتری به خرید گوشی‌های هوشمند پیشرفته و گران‌قیمت دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.