تلفن همراه

فناوری

گوشی

January 30, 2013
17:45 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53029

ساخت یک کنترل از راه دور برای گوشی‌های موبایل امروزی

 

شرکت تلفن سازی تایوانی اچ تی سی به منظور ساده کردن روند کار با تلفنهای هوشمند امروز که ابعاد بزرگ آنها برای عده ای دردسر شده است، یک دستگاه کوچک اضافی برای انجام کارهای جزئی ارائه کرده است.
 
به نظر می رسد که طراحان شرکت اچ تی سی به این حقیقت پی برده اند که ابعاد تلفنهای هوشمند امروز بیش از حد بزرگ شده و استفاده از آن برای عده ای از افراد چندان هم ساده نیست، این درحالی است که این شرکت تلفن سازی تایوانی رویکرد کاملا عجیبی برای حل این مسئله درپیش گرفته است.
 
شرکت اچ تی سی برای تسهیل روند کار کردن با این تلفنها که اندازه آنها یک روند صعودی را طی می کند یک دستگاه به نام اچ تی سی مینی (HTC Mini) ارائه کرده که یک دستگاه ارتباط حوزه نزدیک (NFC) با قابلیت اتصال بلوتوث است که همراه اچ تی سی باترفلای (HTC Butterfly) با صفحه نمایش 5 اینچی وارد بازار فروش چین شده است.
 
 
این تلفن که شبیه یک بسته شکلات کوچک است از طریق ارتباط حوزه نزدیک (NFC) با تلفن اصلی که باترفلای بوده ارتباط برقرار می کند و بلوتوث آن برای نمایش اطلاع رسانیهایی چون پیامهای متنی، موضوعات تقویم و غیره به کار می رود. با این دستگاه حتی می توان تماسهای صوتی نیز برقرار کرد و دستگاه اصلی را با صفحه نمایش 1080 در اعماق جیب مخفی نگاه داشت.
 
این دستگاه همچنین می تواند کنترل از راه دور باترفلای باشد آن هم زمانی که باترفلای به تلویزیون متصل شده و متحوای آن از روی صفحه تلویزیون قابل مشاهده می شود.
 
در این مدل یک ویژگی تلفن یاب نیز قرار داده شده است تا بتوان از روی باترفلای دستگاه مینی را مکان یابی کرد و هنگام فعال کردن این ویژگی صدای هشدار از تلفن مینی بلند شود، درحالی که به نظر می رسد احتمال گم کردن دستگاه کوچکتر بیشتر است.
 
 
اچ تی سی مینی می تواند کنترل از راه دور برای شاتر دوربین باترفلای باشد.
 
ایده استفاده از این دستگاه چندان هم عجیب نیست اما اگر این دستگاه کوچک همراه یک تبلت اندرویدی ارائه می شد، سودمند بودن آن بیشتر به چشم می خورد تا به عنوان یک وسیله اضافی همراه یک تلفن هوشمند.
 
 برخی از تحلیلگران نیز این دستگاه را تمثیل مضحکی برای ابعاد اغراق شده تلفنهای امروزی دانسته اند، تلفنهایی که بیشتر شبیه رایانه های جیبی هستند و همراه داشتن یک وسیله اضافی قابل حمل برای این رایانه می تواند کاربردی هم باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.