اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 30, 2013
22:07 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53035

جزییات پولی شدن یوتیوب در بهار

 

از ابتدای بهار برخی کانالهای یوتیوب پولی خواهند شد.
 
یوتیوب که مالکیت آن در اختیار گوگل است، با هدف جذاب تر شدن پلتفورم ویدئویی اش قصد پولی کردن برخی کانالهای اختصاصی و ویژه خود را از اول بهار 2013 دارد.
Adage گزارش داد برخی کانالهای ویژه یوتیوب از اول بهار پولی می شوند. بر این اساس یوتیوب با برخی تهیه کنندگان در قالب گروهی کوچک به توافق رسیده تا کانالهای اختصاصی ساخته و برای وارد کردن به سرویس های پولی یوتیوب آنرا تا بهار آماده بهره برداری کنند. جزییات بیشتری در مورد توافق با تهیه کنندگان منتشر نشده است و دقیقا مشخص نیست تهیه کنندگان چه کسانی هستند.
کانالهای تعریف شده به صورت اشتراک ماهیانه بین 1 تا 5 دلار به کاربران عرضه خواهد شد. انتخاب 4 کانال متنوع می تواند 20 دلار برای کاربر هزینه داشته باشد.
همچنین یوتیوب قصد دارد محتوای کتابخانه ای شده و نیز موضوعات پخش زنده را نیز به صورت پولی به کاربران خود عرضه کند.
کانالهای بسیار محبوب در یوتیوب که بیننده بیشتری دارند ممکن است در این ردیف جای گیرند. البته مدیران یوتیوب می دانند که کاربران به سختی حاضر به پرداخت می شوند مگر اینکه تمهیدات در نظر گرفته شده ارزش پرداختن را پیدا کند.
برای انجام پروژه پولی شدن کل یوتیوب، مدیران این کمپانی که جزیی از گوگل است می خواهند در ابتدا بسنجند که تا چه میزان رضایتمندی بوجود خواهد آمد و بعد در مورد توسعه سیستم جدیدتصمیم بگیرند.
از طرف دیگر رقابت با کمپانی های موسوم به تلویزیون کابلی نیز وجود دارد.
سالهاست کمپانی هایی که در کار تلویزیون کابلی هستند با استفاده از فیبر نوری به منازل کاربران خدمات می دهند و نه تنها کانالهای تلویزیونی بلکه اینترنت را نیز از این طریق راهی منازل کرده اند.
از آن سو شرکتهایی مانند یوتیوب قصد دارند با ارائه سرویسهای تلویزیونی روی اینترنت موجود کاربران، آنهار را ترغیب کنند تا به سوی دیدن برنامه ها از روی اینترنت به جای تلویزیون اقدام کنند.
از سوی دیگر سرعت اینترنت به قدری بالا رفته که امکان دیدن کانالهای مورد علاقه از این طریق آسان است و یوتیوب قصد دارد کاربران را تشویق کند تا با این سیستم نوین، روی یوتیوب برنامه های خود را ببینند و با پرداخت پول کمتر همان موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.