اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

February 1, 2013
20:10 جمعه، 13ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53082

بروز اختلال در شبکه اینترنت و پاسخ مسئولان

internet.jpg

شبکه اینترنت کشور از اوایل هفته جاری با اختلالات مقطعی روبرو شده که این اختلال از صبح چهارشنبه در نقاط مختلف کشور به ویژه در تهران شدت بیشتری یافته است.
 
هم اکنون دسترسی کاربران اینترنتی که از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و نیز شرکت مخابرات ایران سرویس می‌گیرند با کندی و قطع و وصلی‌های مکرری روبرو است اما شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی بخش اینترنت کشور اعلام کرده که مشکل یا اختلالی در شبکه ارتباطی کشور مشاهده نشده است.
 
محمد خدایی – مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با مهر، با رد هرگونه اختلال در شبکه ارتباطات زیرساخت و مسیرهای ارتباطی اظهار داشت: هیچ گونه اختلال یا قطعی در شبکه ارتباطات زیرساخت گزارش نشده است و این شبکه وضعیت نرمالی دارد.
 
وی تاکید کرد: طی چند وقت اخیر گزارشی مبنی بر قطعی یا اختلال شبکه ارتباطات زیرساخت گزارش نشده است و آخرین وضعیت اعلام شده نیز وضعیتی مبنی بر اختلال یا قطعی را گزارش نمی‌دهد.
 
خدایی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت توزیع کننده پهنای باند از درگاه‌های بین‌المللی است و این پهنای باند توسط مراکز مخابراتی در داخل شهرها منتقل می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون گزارشی مبنی بر بروز قطعی و اختلال از مبادی ورودی پهنای باند گزارش نشده است.
 
در همین حال ابراهیم یافتیان قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در گفتگو با مهر، بروز هرگونه قطعی در شبکه مخابرات تهران را رد کرد و مدعی شد که گزارشی مبنی بر قطعی ارتباط اینترنت کاربران مخابرات در تهران اعلام نشده است.
 
وی دلیل قطعی و اختلال دسترسی کاربران اینترنت مخابرات را بعضا مربوط به عملیات کابل برگردان عنوان کرد که مقطعی است و از سوی مخابرات تهران اطلاع رسانی می‌شود و ادامه داد: دسترسی کاربران اینترنت مخابرات تهران به شبکه هم اکنون در حالت عادی قرار دارد و اختلالی در این شبکه دیده نمی‌شود.
 
در همین حال پیگیری خبرنگار مهر، از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در کشور نیز حاکی از آن است که اختلال اینترنت مربوط به زیرساخت اصلی کشور بوده و به درگاه‌های ورود پهنای باند مربوط می‌شود.
 
چندی پیش نیز برخی منابع خبری از قطعی مقطعی فیبر ایران در درگاه‌های گرجستان و روسیه خبر داده بودند.
 
پیش از این معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت در تشریح کندی سرعت اینترنت و دلایل اختلالاتی که هراز چندگاهی در این شبکه مشاهده می‌شود به مهر گفته بود که عوامل مختلفی در بروز این اختلالات نقش دارند و به طور قطع زیرساخت مقصر تمام این اختلالات نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.