اپراتورها

تلفن همراه

February 12, 2013
0:57 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53281

بررسی تاسیس دانشکده تلفن همراه در پردیس دانشگاهی شریف

 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سهم دانشگاه در فرهنگ‌سازی حوزه تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط گفت: زمینه ایجاد دانشکده تلفن همراه در پردیس دانشگاهی صنعتی شریف در دست بررسی‌های اولیه قرار دارد.
 
دکتر رضا روستا آزاد، امروز در نشست خبری افزود: قابلیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در حوزه تلفن همراه است که برگزاری این رویداد می‌تواند پتانسیل کشور را در این عرصه نشان دهد و در کنار آن سهم دانشگاه را در فرهنگ‌سازی در این حوزه نمایان می‌سازد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به لزوم تبادل و انتقال و پردازش اطلاعات در برنامه چشم انداز 20 ساله کشور و حرکت مستند و دانش بنیان در این فرایند اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف با توجه به رسالت و مأموریت خود در این موضوع مهم وارد شده و با همراهی اپراتورهای تلفن همراه و سایر شرکت‌های وابسته در این حوزه، اقداماتی را در خصوص برگزاری کنگره موبایل ایران در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی از برپایی 4 همایش تخصصی در حوزه تلفن همراه در ذیل برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: بومی سازی تکنولوژی تلفن همراه در کشور و تولید نرم افزارهای و برنامه‌های مرتبط و ارائه خدمات ارزش افزوده بر این بستر از جمله خروجی‌های کنگره موبایل خواهد بود.
 
روستا آزاد، با تاکید بر اقدامات دانشگاه صنعتی شریف در حوزه تکنولوژی‌های روز خاطرنشان کرد: دانشگاه تاکنون توانسته همکاری‌های خوبی با اپراتورهای تلفن همراه انجام دهد به گونه‌ای که تشکیل یک شرکت مشترک با همکاری یکی از اپراتورهای تلفن همراه از جمله این فعالیت‌ها است.
 
وی همچنین از بررسی های اولیه برای تشکیل دانشکده تلفن همراه در پردیس دانشگاهی صنعتی شریف خبر داد و گفت : این موضوع که دانشکده تلفن همراه در چه مقطعی راه اندازی شود نیاز به بررسی دارد و فعلا در این خصوص تصمیم گیری قطعی نشده است .
 
در این نشست محمد امین پهلوان زاده دبیر کنگره موبایل ایران نیز اعلام کرد که با اشاره به استعداد، پتانسیل های موجود و جمعیت کشور، این کنگره می‌تواند به مهمترین رویداد حوزه تلفن همراه در سطح خاورمیانه تبدیل شود.
 
وی هدف از برگزاری کنگره در حوزه موبایل را توسعه روش های نوین مدیریتی، معرفی فناوری های نوین و فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد در همین راستا مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و ترویجی در شاخه‌های گوناگونی در دستور کار خود قرار داده است.
 
دبیر کنگره موبایل با اشاره به اینکه همراه شدن با فناوری‌های نوین یکی از ویژگی‌های جامعه ایرانی است، گفت: برهمین اساس نیاز برگزاری چنین رویدادی با مشارکت همه جانبه متخصصان، کارشناسان و بازیگران حوزه تلفن همراه کاملا احساس می‌شود.
 
پهلوان زاده با بیان اینکه همچنین با پیاده سازی نسل سه و چهار، کارایی موبایل نسبت به گذشته چندین برابر می شود، افزود: علاوه بر قابلیت های مخابراتی، ارتقاء گوشی تلفن همراه و تعریف نرم افزارهای جدید با قابلیت‌های گوناگون سبب می‌شود نگاه ویژه ای به این وسیله ارتباطی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور و ظرفیت بالا در طراحی نرم افزار در حوزه تلفن همراه، گفت: کنگره موبایل فرصتی است که بتوانیم توانمندی خود را در این عرصه به دنیا نشان دهیم و در حوزه نرم افزاری در سطح بین المللی به رقابت جهانی بپردازیم.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.