تلفن همراه

گوشی

February 14, 2013
18:30 پنجشنبه، 26ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53319

گارتنر: امسال 9/1 میلیارد دستگاه تلفن‌همراه فروخته می‌شود

 

آخرین بررسی‌های مرکز تحقیقاتی گارتنر نشان داده است که در سال 2012 میلادی در مجموع 75/1 میلیارد دستگاه تلفن‌همراه به کاربران جهانی فروخته شده است که این رقم نسبت به فروش سال 2011 میلادی کاهش 7/1 درصدی را نشان می‌دهد.
 
به گفته گارتنر، گوشی‌های هوشمند همچنان سیر صعودی محبوبیت خود نزد کاربران جهانی را دنبال می‌کند و روز به‌روز بر فروش آن‌ها در بازار جهانی افزوده می‌شود. در فصل پایانی سال 2012 رکورد تاریخی فروش گوشی‌های هوشمند شکسته شد و درمجموع 7/207 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی به فروش رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 3/38 درصد افزایش یافته بود.
 
"آنشول گوپتا"(Anshul Gupta) مدیر تحقیقات مرکز گارتنر در این خصوص گفت: «آخرین باری که شاهد کاهش فروش جهانی تلفن‌همراه بودیم سال 2009 بود. نابسامانی‌ها اقتصاد جهانی در آن سال موجب شد تا کاربران تمایل کمتری به خرید تلفن‌همراه داشته باشند و در مجموع از فروش جهانی تلفن‌های همراه کاسته شود. اما در سال 2012 میلادی رایانه‌های لوحی بودند که بیشترین تاثیر را بر کاهش فروش جهانی تلفن‌های همراه برجا گذاشتند».
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سال گذشته درخواست بازار جهانی برای خرید گوشی‌های معمولی همچنان ضعیف بود و در فصل چهارم این سال از تمایل کاربران برای خرید این محصولات به میزان زیادی کاسته شد. در فصل چهارم سال قبل در مجموع 4/264 میلیون دستگاه گوشی معمولی در دنیا فروخته شد که این رقم کاهش 3/19 درصدی فروش این محصولات را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌داد.
 
گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال 2013 میلادی نیز از فروش جهانی گوشی‌های معمولی کاسته خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌های این مرکز تحقیقاتی در سال 2013 بیش از یک میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در جهان فروخته خواهد شد و مجموع تلفن‌های همراه فروخته شده به کاربران طی این سال به 9/1 میلیارد دستگاه خواهد رسید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.