تلفن همراه

گوشی

February 16, 2013
13:00 شنبه، 28ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53352

ارز مبادلاتی به تلفن همراه تعلق نگرفت

 

رییس اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه گفت: اختصاص ارز مبادلاتی به تلفن همراه ثبات قیمت‌ها را در برخواهد داشت.
 
ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تلفن همراه در اولویت نهم قرار گرفته، اما همچنان ارزی به آن داده نشده است. این در حالی است که با اختصاص ارز قیمت‌ آن کاهش یافته و قیمت رقابتی در بازار ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: محصولاتی که با ارز آزاد وارد شوند متناسب با ارز آزاد قیمت‌گذاری و به فروش می‌رسند. همچنین محصولاتی که با ارز مبادلاتی وارد شوند متناسب با ارز مبادلاتی قیمت‌گذاری و به فروش خواهند رسید.
او با اشاره به سهم اتحادیه‌ها از هزینه طرح شبنم بیان کرد: با کلیات طرح موافق هستیم، اما مسوولان باید به قول و قرار‌های خود از قبیل اطلاع‌رسانی جامع و پرداخت پنج تومان از هزینه هر برچسب به اتحادیه عمل کنند. درستی تصریح کرد: این مبلغ برای رفع هزینه‌های اتحادیه در مورد اجرای طرح شبنم است که این مبلغ به شورای اصناف داده شده است.
وی همچنین درباره باند و بلند‌گو، محصولات صوتی تصویری و دوربین‌های مداربسته گفت: تولید داخلی باند و بلند‌گو حجم اعظم بازار را تشکیل می‌دهد که جوابگوی نیاز بازار است. کولر‌ گازی، تلویزیون، DVD PLAYAER و دیگر محصولات صوتی تصویری به صورت قاچاق از مریوان و بانه به کشور وارد می‌شوند که حجم اعظم محصولات بازار را تشکیل می‌دهند. همچنین اکثر دوربین‌های مداربسته وارداتی هستند که از 200 هزار تومان تا دو میلیون تومان قیمت دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.