اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

February 26, 2013
3:06 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53549

آزمایش موفق آنتن فعال در شبکه LTE شرکت NTT DoCoMo

 

NTT DoCoMo ژاپن از اتصال موفقیت آمیز آنتن فعال، دستگاهی که پیش بینی می شود به طور گسترده ای در ایستگاه های مبنای LTE مورد استفاده قرار گیرند، در آزمایشی در یک ایستگاه مبنای LTE عملیاتی خبر داد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این آنتن که به صورت مشترک توسط Nihon Dengyo Kosaku ژاپن و Ubidyne آلمان ساخته شده است از طریق یک واسط استاندارد ORI به ایستگاه مبنای LTE اپراتور DoCoMo متصل شد.
 
آزمایش موفقیت آمیز DoCoMo نشان می دهد که این اپراتور ژاپنی قادر خواهد بود آنتن های فعال را با سرعت و با هزینه کم بدون نیاز به ساخت ایستگاه های مبنای جدید، نصب کند. DoCoMo تا کنون ایستگاه های مبنا را با استفاده از واسط ORI اداره می کند.
 
در حال حاضر چهارچوب های ایستگاه های پایه براساس این امر که آنتن های فعال و ایستگاه های مبنا باید از سوی یک فروشنده ساخته شوند، به دلیل فقدان واسط استاندارد برای اتصال دستگاه های فروشندگان مختلف به یکدیگر محدود شده است.
 
پیش بینی می شود آنتن های فعال که از ویژگی عملکرد بهره وری انرژی و فاکتورهای شکل کوچک برخوردار هستند، در ایستگاه های مبنای LTE و ایستگاه های مبنای پیشرفته LTE در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.
 
ایستگاه مبنای مورد استفاده در این آزمایش یک ایستگاه مبنای از نوع نصب از راه دور است که یک ایستگاه اصلی و چندین ایستگاه ثانویه را شامل می شود. یک ایستگاه ثانویه متعارف با یک آنتن و سرهای رادیویی کنترل از راه دور (RRH) برای ارسال و دریافت سیگنال ها تجهیز می شود. یک آنتن فعال دارای یک RRH داخلی است که به ایستگاه ثانویه از نظر اندازه کوچکتر باشد و در فضاهای محدودتر نصب شود که به پوشش LTE متراکم تر و کاهش هزینه های نصب منجر می شود.
 
یکپارچگی یک آنتن با RRH میزان زیان الکتریکی که در آنتن های متعارف رخ می دهد و زمانی که RRH و آنتن ها به یک اتصال کابلی متداول متصل می شود را کاهش دهد. در نتیجه محدوده پوشش گسترش می یابد و مصرف انرژی کمتر خواهد بود و جهت دهی انتقال موج رادیویی آنتن فعال می تواند برای پوشش بهینه در موقعیت های مختلف با دقت کنترل شود.
 
اتصال میان آنتن فعال مبنای ثانویه و ایستگاه اصلی مبتنی بر استاندارد ORI است که به صورت گسترده از سوی فروشندگان تجهیزات در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اتصال آنتن فعال و تجهیزات ایستگاه اصلی از طریق ORI سازگاری با تولیدکنندگان ایستگاه اصلی گوناگون را تضمین می کند.
 
DoCoMo اعلام کرده ست که نتایج آزمایش اخیر خود را با هدف کمک به استانداردسازی آنتن های فعال آینده به سازمان استانداردهای پروژه مشارکت نسل سوم (3GPP) ارائه خواهد کرد. DoCoMo آزمایش آنتن های فعال خود را با هدف بهره برداری زودهنگام از ایستگاه های مبنای LTE پیشرفته به مکان های خارجی گسترش خواهد داد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.