تلفن همراه

فناوری

March 3, 2013
8:29 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53692

چمدان مسافران عصر تکنولوژی

 

هفت صبح: این فهرست از پنج وسیله‌ای تشکیل شده که وزن خیلی زیادی به چمدان شما اضافه نمی‌کنند و قادرند یک مسافرت ساده‌تر و هوشمندانه‌تر را بسازند  
 
 می‌گویند آدم‌ها را باید در سفر شناخت. با این حال ما به شناخت مردمی ‌که در خارج از خانه می‌توانند همچنان سرعت و دقت خود را در سطح مطلوبی حفظ کنند، بیشتر علاقه داریم. می‌توانید اخم‌های‌تان را در هم ببرید و بگویید تعطیلات زمان مناسبی برای استراحت است. در جواب باید بدانید که تکنولوژی قادر است راهکارهای دقیق و مطمئن‌تری برای آسایش و راحتی در اختیارتان بگذارد. چه نظری خواهید داشت اگر بدانید با کمک یک دوربین سبک، نه چندان گران و پرقدرت می‌توان تمام خاطرات سفر را ثبت کرد؟ 
 
اصلا سفرتان بدون موسیقی خوش می‌گذرد؟ پخش‌کننده موسیقی حاضر در این فهرست از قابلیت شارژ سریع برخوردار است و می‌تواند پس از تنها پنج دقیقه شارژ مدت زیادی کار کند. یک تلویزیون قابل حمل، یک شارژر جادویی و مودم‌های دوست‌داشتنی  وایمکس دیگر گزینه‌های ما را تشکیل می‌دهند. در انتخاب آنها موضوع قیمت را در نظر گرفته‌ایم. همین‌طور وزنی که هرکدام از آنها به چمدان شما اضافه می‌کنند. امسال مسافرت ساده‌تر و هوشمندانه‌تری انتظارمان را می‌کشد.
 
تلویزیون قابل حمل
 
LED TV3190 HDTV Black
 
اولین باری که اسم Energy Sistem به گوش‌مان خورد نسبت به آن بی‌اعتماد بودیم. چطور کسی می‌تواند در حوزه تکنولوژی فعالیت کند و املای درست کلمه System را بلد نباشد؟ این برداشت تنها وقتی عوض شد که یکی از محصولات‌شان را از نزدیک دیدیم. حالا سوال ما تغییر کرده است: چطور کسی می‌تواند محصولاتی این قدر دقیق و ظریف بسازد و املای درست کلمه System را بلد نباشد؟
 
TV3190 یک تلویزیون قابل حمل در ابعاد 9 اینچ است. صفحه نمایش آن از تکنولوژی LED استفاده می‌کند و خوشبختانه به گیرنده دیجیتال مجهز است. انرژی دستگاه از طریق برق شهری تامین می‌شود در مسافرت می‌توان از کابل 12 ولتی استفاده کرد و تلویزیون را با کمک باتری اتومبیل روشن نگه داشت. 
 
باتری هم قادر است چیزی در حدود سه ساعت دوام بیاورد. بلندگوهای دستگاه خیلی هیجان‌انگیز نیستند اما از هیچ‌چی بهترند و تازه قرار نیست در سفر نقش یک DJ را بازی کنید. با کمک پورت USB که در کناره دستگاه وجود دارد می‌توان فایل‌های تصویری و صوتی را هم اجرا کرد. استفاده از MKV و Srt وجود نداشت بنابراین به ویدئوهای AVI یا DivX بسنده کردیم. تعداد خروجی‌های تصویر هم قابل قبول است. می‌توانید از HDMI استفاده کنید یا کابل‌های AV رابه کار ببرید.
 
قابلیت‌های ویژه: وزن سبک، پایه مخصوص اتومبیل انجام دهید: کابل 12 ولتی مخصوص اتومبیل را فراموش نکنید.
 
 
پخش‌کننده موسیقی
 
Walkman NWZ-B174
 
سفر بدون موسیقی؟ این یکی واقعا ممکن نیست! پخش‌کننده‌های سونی با اینکه از برخی جهات شبیه اسباب بازی‌های بچه‌ها به نظر می‌رسند اما بهترین گزینه برای سفر به حساب می‌آیند. چراغ‌های رنگارنگ در NWZ هم به چشم می‌خورند. آنها متناسب با نوع و ریتم موسیقی روشن و خاموش می‌شوند و یاد وخاطره سیرک را زنده می‌کنند. ضمن اینکه اشتهای بالایی برای مصرف باتری دارند!
 
 اگر از منوی تنظیمات آنها را خاموش کنید، NWZ به وسیله‌ای بی‌عیب و نقص تبدیل می‌شود. دیگر خبری از دردسرهای برنامه iTunes نیست و می‌توانید آلبوم‌های موسیقی را خیلی ساده به پخش‌کننده خود انتقال دهید. خالق iTunes چطور می‌تواند شب‌ها با خاطری آسوده بخوابد؟
 
شارژ سریع، قابلیت محبوب دیگری است که سری NWZ به آن مجهز هستند و باعث می‌شوند آنها را دوست داشته باشیم. با کمک شارژ سریع می‌توانید در پنج دقیقه باتری پخش‌کننده خود را با کمک برق یا وسیله‌های مجهز به پورت USB شارژ کنید و مدت زمان نسبتا طولانی دوباره به موسیقی‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید.
 
قابلیت‌های ویژه: شارژ سریع یکی از بهترین اختراعات بشر است. اتصال دستگاه از طریق USB نیازی به کابل ندارد.
 
انجام دهید: فهرستی از موسیقی‌های محبوب‌تان تهیه کنید.
 
 
دوربین عکاسی 
 
Sony Cyber-Shot W610
 
W610 اگر چه هنوز از طراحی سنتی دوربین‌های سایبرشات سونی پیروی می‌کند، اما همچنان دوست داشتنی است. بدنه گوشه‌های نسبتا تیزی دارد و در ساخت آن از فلز خش‌دار استفاده شده است. وزن دستگاه به 113 گرم می‌رسد که باعث شده با یکی از کوچکترین و سبک‌ترین دوربین‌های بازار روبه‌رو باشیم. از نظر فنی W610 دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس است، یعنی برای افرادی ساخته شده که فقط قصد دارند  دوربین خود را به سوی سوژه نشانه بروند و دکمه‌  شاتر را بفشارند تا بهترین و با کیفیت‌ترین عکس گرفته شود. این ویژگی در سفر عالی به نظر می‌رسد. حالت intelligent Auto این دوربین را به وسیله‌ای هوشمند تبدیل می‌کند که خودش توانایی تشخیص نوع صحنه، میزان و شرایط نوری و نقاط فوکوس را دارد. 
 
 
 
قابلیت‌های ویژه: ویژگی intelligent Auto می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین عکس‌ها را ثبت کند.
 
انجام دهید: موقع خرید لوازم جانبی دقیق باشید؛ کیفی را انتخاب کنید که برای تمام وسایل جانبی مثل باتری اضافه و شارژر جای کافی داشته باشد.
 
 
شارژر همراه
 
Sony CP-ELS
 
یک ابزار تکنولوژیکی خوب ابزاری است که به تمامی‌ امکانات مجهز باشد اما در کنار آن از یک باتری قدرتمند استفاده کند. در غیر این صورت مجبورید هر‌چند ساعت دنبال یک پریز برق بگردید. خبر بد اینکه فعلا وضع بر همین منوال است. تنها کاری که از دست ما بر می‌آید شاید صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشد. راه حل دوم خرید یک باتری اضافه است. ما راه حل عاقلانه‌تری هم سراغ داریم که در آخرین بازدیدمان از بازار توجه‌مان را جلب کرد.
 
 
 
شارژر همراه سونی با پورت مینی USB کار می‌کند و برای دستگاه‌هایی مناسب است که به ‌این پورت مجهز شده‌اند. چراغ‌های LED موجود روی بدنه به کاربر باهوش اجازه می‌دهند برآورد نسبی از وضعیت انرژی موجود داشته باشد. تنها چیزی که نیاز خواهید داشت ذخیره کردن انرژی به کمک پورت USB کامپیوتر یا برق شهری است. برخلاف نمونه‌های بنجل موجود قهرمان می‌تواند پس از هر بار شارژ انرژی ذخیره شده خود را به مدت یک سال نگهداری کند. 
 
قابلیت‌های ویژه: برخلاف نمونه‌های بنجل و اعصاب خرد‌کن قبلی، CP-ELS واقعا کار می‌کند. این شگفت‌آور است!
 
انجام دهید: فهرست کاملی از دستگاه‌ها که می‌توانند توسط این وسیله نجات پیدا کنند، مشخص کنید.
 
 
اینترنت همراه
 
همچنان وایمکس 
 
می‌توانید بگویید آنها دچار بیماری شده‌اند و در دسته معتادان قرار می‌گیرند؛ با این حال بعضی‌ها نیاز دارند در مسافرت همچنان به ‌اینترنت دسترسی داشته باشند. قبلا با راهکارهای GPRS و EDGE آشنا بودیم. امسال خرسند هستیم که انتخاب دیگری به اسم 3G وجود دارد. هر سه آنها برای موبایل‌ها و تبلت‌ها عالی به نظر می‌رسند اما ما ترجیح می‌دهیم به خاطر قیمت و سرعت بیشتر همچنان روی وایمکس حساب باز کنیم. 
 
شاید تا دو سال پیش به معجزه شبیه بود اما حالا حقیقت دارد. مودم‌های جیبی هدیه الهه تکنولوژی هستند. امروز درباره آنها اطلاعات بیشتری داریم و می‌توانیم حساب شده‌تر تصمیم بگیریم. وزن کم، اندازه کوچک و بی‌نیازی به برق قابلیت‌های فوق‌العاده مودم‌های همراه است. مبین‌نت شهرهای زیادی را زیرپوشش دارد و به تازگی برای جبران نقطه ضعف مودم‌های جیبی، یک شارژر فندکی مخصوص مودم‌های رومیزی عرضه کرده است. ایرانسل هم در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس حضور دارد. 
 
قابلیت‌های ویژه: لازم نیست هزینه تازه‌ای بتراشید؛ می‌توان از اشتراک خودتان استفاده کنید. مودم‌های رومیزی که قبلا با برق کار می‌کردند حالا به شارژر فندکی هم مجهز شده‌اند
 
انجام دهید: نقشه تازه‌ای از مناطق زیرپوشش خدمات‌دهنده وایمکس خود تهیه کنید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.