اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 4, 2013
19:48 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53734

بازار WLAN جهانی طی سه ماهه چهارم 2012 رشد قدرتمندی را تجربه کرد

 

بازار شبکه بی سیم محلی (WLAN) در سرتاسر جهان رشد سالانه 18.2 درصدی را طی سه ماهه چهارم سال 2012 تجربه کرده است. بنابر نتایج منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، بخش سازمانی WLAN با 28.5 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به مسیر رشد یکپارچه خود ادامه داده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سه ماهه چهارم 2012 هفتمین سه ماهه پی در پی با رشد سالانه بیش از 20 درصد بود. طی سال کامل 2012، بازار WLAN سازمانی 26.6 درصد رشد سالانه را تجربه کرد و برای سومین سال پیاپی درصد رشد بالای 20 درصد داشت. بازار WLAN مصرف کنندگان خانگی نیز سال 2012 رشد نسبتا خوبی داشت و در سه ماهه چهارم 2012 به میزان 8.2 درصد و در سال کامل 2012، 6.2 درصد رشد سالانه را تجربه کرد.
 
به گفته روهیت مهرا، نایب رئیس زیرساخت شبکه IDC : رشد سریع استفاده از دستگاه های شخصی (BYOD) همچنان موجب راه اندازی زیرساخت WLAN در سازمان ها می شود و تنها عامل بزرگ محرک افزایش ابتکار و تمایز در زمینه هایی مانند خط مشی امنیتی و طبقه بندی کاربرد است. دومین عامل کلیدی محرک رشد، افزایش استفاده از وای فای توسط اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده است، روندی که محرک میزان افزایش نقاط دسترسی در سطح سازمانی طی چند  سال آینده است.
 
از نظر جغرافیایی، بازار WLAN سازمانی به ویژه در منطقه آسیا/اقیانوسیه (به جز ژاپن) با 43.8 درصد افزایش و با بهبود وضعیت چین و رشد 53.4 درصدی در این کشور عملکرد بسیار خوبی طی سه ماهه چهارم 2012 داشته است. آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی نیز رشد بیش از 33 درصدی سالانه را طی این سه ماهه تجربه کردند. اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) و ژاپن طی سه ماهه چهارم 2012 تا حدی عملکرد ضعیف تر داشتند و 15 درصد سالانه رشد را شاهد بودند.
 
برای سال کامل 2012 مناطق با بالاترین رشد در بازار WLAN سازمانی آمریکای لاتین و ژاپن با رشد 38.7 درصد و 38.6 درصدی سالانه، آمریکای شمالی 29.7 درصد، EMEA با رشد 21.1 درصد و آسیا اقیانوسیه 20.9 درصد بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.