تامین زیرساخت فنی بازی های رایانه ای در شبکه ملی اطلاعات

 

براساس تمهیدات پیش بینی شده در شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت های مورد نیاز در حوزه های بازی های رایانه ای پیاده سازی می شود.
 
مهندس علی حکیم جوادی در نشست مشترک با بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از برنامه های وزارت ارتباطات، ایجاد بسترهای مناسب دراین حوزه است تا بخش خصوصی بتواند فعالیت‌های موثری داشته باشد.
 
وی افزود: بر همین اساس، در شبکه ملی اطلاعات تمهیداتی در نظر گرفته‌ شده تا اطلاعات با پهنای باند بالا ارائه شود که در این میان یکی از بخش‌های این شبکه می‌تواند به بازیهای رایانه‌ای اختصاص داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که معتقدیم می بایست در حد امکان انجام کارها به بخش خصوصی سپرده شود تصریح کرد: در این خصوص نیز در زمینه تولید موتور بازی داخلی، ما حمایتهای لازم را به عمل خواهیم آورد تا با این حمایت‌ها موتورهای بازی ما به رتبه‌ای مناسب در منطقه دست پیدا کرده و صادرات ما در این حوزه افزایش یابد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت پرداختن به بازی های رایانه ای ادامه داد: امروز بحث بازیهای رایانه‌ای یکی از موضوعات بسیار مهمی است که چه از نظر فرهنگی و چه از دیدگاه اقتصادی اهمیت بسیار دارد و کشورهای مختلف دنیا در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند چراکه در این حوزه بازگشت سرمایه نیز بسیار سریع اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اشتغال‌زایی و درآمد بالایی که بازی‌های رایانه‌ای ایجاد می‌کند گفت: بحث فرهنگ سازی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این بازیها راه ورود فرهنگ‌های بیگانه هستند و کشورهای مختلف تلاش دارند در قالب این بازی‌ها جوانان و نوجوانان دیگر کشورها را هدف قرار دهند.
علی حکیم جوادی با بیان این مطلب که اگر فکر ریشه‌ای نداشته باشیم ممکن است در معرض تهدیدات آسیب‌های مختلف قرار بگیریم تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در اجلاس های بین المللی از جمله نشست WSIS در یونسکو مطرح می شود، میزان استفاده از فرهنگ و زبان کشورها در فضای مجازی است که معتقدم از طریق بازی های رایانه ای می توان به عنوان یکی از ابزارهای موجود در این بخش استفاده کرد.

URL: https://www.ictna.ir/id/053755/

Code: 053755