تلفن همراه

فناوری

March 12, 2013
21:48 سه شنبه، 22ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53876

GSMA برای توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تلفن همراه OneAPI Exchange را معرفی کرد

 

GSMA به تازگی پلتفرم فنی جدیدی را با نام OneAPI Exchange معرفی کرده است که قابلیت های شبکه را برای برنامه های کاربردی موبایل ارائه خواهد کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتورهای تلفن همراهی مانند AT&T، دویچه تله کام، اورنج، تلفونیکا و وودافون در مقابل این فاز جدید ابتکار جهانی OneAPI که همکاری نزدیک میان اپراتورها و نرم افزار نویسان را تسهیل می کند متعهد شده اند.
 
 OneAPI Exchange به وسیله ارائه دهنده پیشتاز فن آوری Apigee اجرا خواهد شد.
 
این ابتکار جدید دربرگیرنده عملکرد برعهده گرفته شده از سوی انجمن عمده فروشی برنامه کاربردی (WAC) که از جولای 2012 وارد GSMA شد، است. OneAPI Exchange که در حال حاضر به صورت اثبات مفهوم است، با ارائه گزینه فراهم کردن واسط های برنامه نویسی برنامه کاربردی (API) که مطابق نیاز مشتری هستند و یا APIهای استاندارد برای نرم افزار نویسان از سوی اپراتورها این قابلیت ها را بهبود می بخشد. این قابلیت به انعطاف پذیری بهتر برای اپراتورها جهت مشارکت در برنامه OneAPI Exchange ، مطابق با اهداف تجاری خود اپراتورها منجر می شود.
 
زمانی که یک نرم افزار نویس یک برنامه نرم افزارنویسی اپراتور را انتخاب می کند می تواند برنامه های کاربردی را بسازد که از APIهای اپراتور بهره برداری می کند. OneAPI Exchange همچنین به یک نرم افزار نویس اجازه می دهد که عملکرد برنامه کاربردی با هریک از شبکه های اپراتور را که نرم افزار نویس تمایل دارد را تعیین کند، از این رو خدمات تنها به مشتریان یک اپراتور محدود نمی شود. این پلتفرم به صورت یکپارچه APIهای مورد استفاده قرار گرفته از سوی برنامه کاربردی را برروی APIهای استفاده شده توسط اپراتور مصرف کننده ترسیم می کند.
 
به عنوان بخشی از برنامه OneAPI وسیع تر، OneAPI Gateway به صورت تجاری در سال 2012 با همکاری اپراتورهای کانادایی بل موبیلیتی، راجرز و تلاس راه اندازی شد. این پلتفرم که دسترسی به برنامه های کاربردی که از APIهای شبکه برای 93 درصد از کاربران کانادایی استفاده می کند به صورت یکپارچه با راه حل OneAPI Exchange جهانی درخواهد آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.