اجبار مشترکان برای استفاده از سرویس‌های مخابراتی ضعیف

 

یک گروه کانادایی مدافع حقوق دیجیتالی اعلام کرد که کاربران "مجبور" به استفاده از خدمات ضعیف و در برخی مواقع سرویس‌های ناکارآمد اپراتورهای موبایلی هستند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گروه که OpenMedia نام دارد توضیح داد که در یک بررسی جدید دریافته است نبودن گزینه‌های انتخابی در بازار تلفن‌همراه باعث شده است تا نزدیک به 94 درصد این بازار در کشور کانادا توسط سه شرکت مخابراتی Bell، Telus و Rogers کنترل شود.
 
آن دسته از کانادایی‌هایی که در این بررسی حضور داشتند در گلایه‌های خود از خدمات مخابراتی موجود 12 مشکل مجزا را اعلام کردند. تحلیلگران مرکز OpenMedia این مشکلات را در سه بخش اصلی طبقه‌بندی کردند که این بخش‌ها شامل سرویس‌های ناکارآمد، قراردادهای محدود و قیمت‌های نامتناسب می‌شوند.
مطالعه این مرکز نشان داد 45/63 درصد کاربران نسبت به خدمات ضعیف مخابراتی که در اختیار می‌گیرند اعتراض دارند. یک‌سوم این افراد هم اعلام کرده‌اند که به واسطه قیمت‌های بالا و سرویس‌های محدود، خود را در قراردادهای مخابراتی منعقد شده اسیر می‌بینند.
بسیاری از کاربران بر این باورند که خدمات مخابراتی عرضه شده نسبت به سرویس‌های مشابه که در دیگر کشورهای جهان عرضه می‌شوند کیفیت پایین‌تری دارند.

URL: https://www.ictna.ir/id/054039/

Code: 054039