اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

April 12, 2013
18:30 جمعه، 23ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54370

سرعت اینترنت شبکه LTE بریتانیا به 80 مگابایت در ثانیه می‌رسد

 

اپراتور تلفن‌همراه EE بریتانیا اعلام کرد که به صورت تئوری در حال افزایش سرعت بارگذاری‌های اینترنتی مبتنی بر شبکه‌ مخابراتی LTE خود تا 80 مگابایت در ثانیه است و پیش‌بینی می‌کند که در نهایت امکان بارگذاری با سرعت 20 مگابایت در ثانیه را برای مشتریان خود فراهم کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طرح افزایش اینترنت در شبکه LTE این اوپراتور مخابراتی قرار است از تابستان امسال در ده شهر بیرمنگام، بریستول، کاردیف، ادینبورگ، گلاسگو، لیورپول، لندن، منچستر و شفیلد اجرایی شود.
 
این شرکت همچنین اعلام کرده است که ظرفیت 1800 مگاهرتزی شبکه مخابراتی LTE خود را از 10 تا 20 مگاهرتز افزایش می‌دهد.
 
"اولاف سوانتی"(Olaf Swantee) مدیر شرکت مخابراتی EE در این خصوص گفت: «حدود 24 درصد ترافیک شبکه مخابراتی 4G ما مربوط به انتقال تصاویر ویدیویی می‌شود که این رقم بیشتر از ترافیک شبکه 3G ما است. نقشه‌ها، سرویس‌های بازرگانی موبایلی، ابزارهای ماهواره‌ای مسیریاب و سرویس‌های مبتنی بر فضای پردازش ابری به میزان مشابه در شبکه‌های مخابراتی افزایش حجم ترافیک داشته‌اند».
 
او در ادامه گفت: «کاربران موبایلی در بریتانیا علاقمندی زیادی به استفاده از سرویس‌های موبایلی دارند و این روند نشان می‌دهد که طی چند ماه گذشته کاربران با این ابزارها سازگاری بیشتری پیدا کرد‌اند و نسل آتی فناوری‌ها هم در این قالب توسعه میابند».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.