اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2013
9:35 چهارشنبه، 28ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54454

مدیرعامل سابق گوگل: 2020 سال جهان بدون مرز است

 

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل و مدیر اجرایی کنونی این شرکت، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ تمام گوشه و کنار دنیا با کمک اینترنت به یکدیگر متصل خواهند شد. به گزارش روزنامه لوموند فرانسه آقای اشمیت در صفحه توییترش مدعی شده است که ۱۰۰ درصد ساکنان زمین تا ۷ سال آینده به اینترنت دسترسی خواهند داشت. 
 
La planète entière sera connectée à Internet d'ici 2020 affirme l'ancien PDG de Google
 
به گزارش وب سایت cnetfrance، در حال حاضر نسبت افراد آنلاین به کسانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، یک به دو است و طبق پیش‌بینی مدیر گوگل تا پایان دهه میلادی جاری تمام دنیا امکان دسترسی به اینترنت را خواهند داشت. 
البته به اعتقاد متخصصان این پیش‌بینی اریک اشمیت با وجود کشورهای فقیر آفریقایی، قبایل به دور از تمدن جنگل‌های آمازون و البته کره شمالی با واقعیت کنونی دنیا فاصله زیادی دارد. 
روزنامه لوفیگارو در نقد این پیش‌بینی نوشته است: با توجه به اینکه در حال حاضر بین ۴. ۱ تا ۲ میلیارد نفر در جهان از برق بی‌بهره هستند، رسیدن به رویای اینترنت سراسری در ۷ سال آینده کمی دور از ذهن است. 
با وجود انتقادات و تمسخرهای زیادی که به این پیش‌بینی شده است، لازم به ذکر است که طبق آمار سازمان ملل در حال حاضر یک سوم دنیا به اینترنت متصل هستند و این آمار رشد فوق العاده و لحظه‌ای دارد. 
همچنین شرکت گوگل برنامه‌ای را با هدف رساندن اینترنت بی‌سیم به نقاطی که دسترسی به آن‌ها به هر دلیلی مشکل است، با جدیت پیگیری می‌کند. علاوه بر گوگل شرکت سامسونگ نیز متعهد شده است تا پایان سال ۲۰۱۵ به کمک پانل‌های خورشیدی امکان دسترسی ۵. ۲ میلیون دانش آموز آفریقایی را به اینترنت فراهم آورد. 
اما آیا این موارد برای تحقق این پیش‌بینی بزرگ کفایت می‌کنند؟ 
لوموند در پایان این گزارش می‌نویسد: اگر چه تحقق این رویا دور از ذهن است، اما به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ اکثریت جمعیت دنیا از اینترنت استفاده خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.