تلفن همراه

گوشی

April 26, 2013
14:24 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54637

اسمارت فونهای ارزان بازار جهانی را در دست می‌گیرند

 

در بسیاری از مناطق جهان عرضه گوشی‌های هوشمند بخش اعظم بازار موبایلی آن‌ها را شامل شده است و تعداد این محصولات از گوشی‌های معمولی بیشتر بوده است. اما اگر بخواهیم بخش گوشی‌های هوشمند را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم، باید توجه داشته باشیم که این محصولات به سه دسته ارزان، متوسط و گران‌قیمت تقسیم‌بندی می‌شوند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی‌های هوشمند ارزان که آن‌ها را با قیمت کمتر از 250 دلار می‌شناسند در سال 2013 میلادی نسبت به سال قبل بیشتر عرضه خواهند شد و این طور که پیش‌بینی شده است امسال 259 میلیون دستگاه از این نوع گوشی‌ها در اختیار کاربران جهانی قرار می‌گیرد که البته احتمال می‌رود این رقم تا سال 2018 میلادی به 788 میلیون دستگاه برسد.
 
مرکز تحقیقاتی ABI Research علاوه بر اطلاعات یاد شده همچنین توضیح داده است گوشی‌های هوشمند متوسط با قیمت کمتر از 400 دلار و گوشی‌های هوشمند گران با قیمت بیشتر از 400 دلار هم بین سال‌های 2013 تا 2018 میلادی بیشتر عرضه خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود امسال درمجموع 635 میلیون دستگاه از این دو نوع گوشی هوشمند وارد بازار جهانی ‌شود که در سال 2018 شاهد خواهیم بود 925 میلیون دستگاه گوشی هوشمند متوسط و گران در جهان عرضه شود.
 
گوشی‌های هوشمند متوسط و گران محصولاتی محسوب می‌شوند که به عنوان بخش درآمدزای اوپراتورها در سراسر جهان عرضه خواهند شد و مشتریان خود را جذب خواهند کرد. اما در این میان گوشی‌های هوشمند ارزان به گونه‌ای عرضه می‌شوند که در آینده نزدیک گوشی‌های معمولی را از گردونه رقابت خارج می‌کنند و به طور کامل جایگزین آ‌ن‌ها می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.