اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

May 3, 2013
10:30 جمعه، 13ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54789

تفاهم نامه FTTX ایرانیان نت با منطقه آزاد ارس امضا شد

 

امروز تفاهم نامه شبکه ایجاد دسترسی فیبر نوری مابین منطقه آزاد ارس و شرکت ایرانیان نت به عنوان اپراتور چهارم منعقد شد.
 
به گزارش ایلنا، رحمان دوست مدیرعامل شرکت ایرانیان نت در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت این شرکت گفت: شرکت ایرانیان نت نزدیک ۴ ماه است که فعالیت خود را در حوزه‌های اینترانت، اینترنت، آی پی تی وی آغاز کرده است و مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم مقررات برای ایجاد شبکه فیبر نوری در شهر‌ها دریافت کرده است.
 
وی ادامه داد: تاثیر این شبکه در بحث دسترسی به شبکه ملی اطلاعات بسیار زیاد است و یک سرویس دهنده خوب با دسترسی بالاست. شرکت ایرانیان نت به عنوان مجری شبکه دسترسی فیبر نوری در بستر پهن باند کار خود را شروع کرده است. این شرکت وظیفه دارد ۸ میلیون پورت را به ۸ میلیون مشترک ارائه دهد. ضمن اینکه باید همه شهر‌ها را تحت پوشش قرار دهد.
 
رحمان دوست ادامه داد: ‌اولین پایلوت ما در منطقه آزاد ارس در نظر گرفته شد که در فاز اول ایجاد شبکه زیرساخت بحث سرعت اینترنت، امنیت و سرویس‌های پهن باند انجام خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت ایرانیان نت خاطرنشان کرد: نوع سرویس‌ها در پروانه شرکت صراحتا اعلام شده است ک شامل دیتا سن‌تر، فیلم و… می‌شود. همچنین زمان پروانه شرکت تا ۱۰ سال است.
 
در ادامه این مراسم مهندس خزایی معاون شرکت ایرانیان نت ضمن تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: ‌ما در منظطقه آزاد ارس ۵ هزار کاربر را زیر بار داریم و توانایی ارتقا افزایش تا ۱۰۰ هزار کاربر را نیز داریم. پهنای باند این پروژه ۲۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه است که در بخش‌هایی که پراکندگی وجود دارد به صورت رادیویی خدمات خود را ارائه می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: ۴ نوع سرویس در منطقه آزاد ارس از سوی ما ارائه خواهد شد که یکی شامل ایجاد بک حال برای اپراتورهای تلفن همراه سرویس اینترنتی voice over IP، سرویس اینترنت پرسرعت و در آخر سرویس تلویزیونی یا آی پی تی وی است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد هزینه‌های این پروژه گفت: برآورد ما در فاز اول و زیر برنامه‌ها ۱۵ میلیارد تومان است که ضمن تفاهم نامه با منطقه آزاد ارس قرار شد شرکت ایرانیان نت دو سهم و منطقه آزاد ارس یک سهم از این هزینه‌ها را متقبل شود. ضمن اینکه ۲۰ درصد از سهام شرکت ایرانیان نت متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برخی از این هزینه‌ها از سوی این وزارتخانه پرداخت می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.