اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 5, 2013
18:42 یکشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54810

تعرفه وایمکس ثابت ماند

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه وایمکس مصوب سال 89 را تا پایان سال 91 تمدید کرده بود و چون بر اساس اخبار به دست آمده این کمیسیون برنامه‌ای برای تغییر این تعرفه‌ها ندارد، عدم تصویب تعرفه جدید به معنی تداوم تعرفه‌های فعلی است.
 
به گزارش فارس، تعرفه‌های وایمکس (اینترنت پر سرعت بی‌سیم) در خرداد ماه سال 89 تصویب شده است. سپس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه‌های وایمکس را تا پایان سال 91 تمدید کرد.
 
این تصمیم در جلسه شماره 149 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ 2/7/91 مصوب شد. اکنون با پایان سال 91 تاریخ اعتبار این تعرفه‌ها نیز به پایان رسیده است.
 
اما اخبار رسیده از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات حاکی از آن است که این کمیسیون فعلاً برنامه‌ای برای تغییر تعرفه‌های وایمکس در دستور کار ندارد. بنابراین عدم تصویب تعرفه جدید، به معنی مجوز ادامه اجرای تعرفه‌های فعلی وایمکس است.
 
در مصوبه سال 89 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه فناوری وایمکس به دو صورت اشتراکی و اختصاصی تصویب شد که تعرفه ها به قرار زیر است:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.