اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

May 5, 2013
19:11 یکشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54821

مخابرات: درباره اختلالات اینترنت از زیرساخت بپرسید

 

رییس هیات مدیره مخابرات ایران تاکید کرد: با اجرای طرح هم کدسازی در شهرستان‌های مختلف قطعا هزینه ارتباطی افراد کاهش خواهد یافت.
 
به گزارش ایسنا مصطفی سیدهاشمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ تعرفه نهایی مکالمه تلفن ثابت با توجه به محصولات سبد مخابرات و رفتار مشترکان در‌آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات وزیر ICT بر کاهش تعرفه‌های ارتباطی آیا این تصمیم با این تاکیدات مغایرت ندارد توضیح داد: با اجرای طرح هم کدسازی به شدت هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.
 
عضو هیات مدیره مخابرات ایران با بیان این‌که در حال حاضر این طرح در چند استان آغاز شده و قرار است نهایتا ظرف سه ماه تمام استان‌های کشور هم کد شوند، توضیح داد:‌ همین طرح می تواند از هزینه‌های ارتباطی بکاهد و در این زمینه خود شخص وزیر هم ارقامی را برای پوشش شبکه و همسان سازی کد اعلام کرده‌اند که این ارقام در فاز دوم اجرایی خواهند شد.
 
رییس هیات مدیره مخابرات ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش نرخ به ضرر کاربران نخواهد بود، اظهار کرد: در نظر بگیرید که اگر اکنون دو شهر با یکدیگر 200 کیلومتر فاصله داشته باشند هزینه مکالمه آن‌ها با یکدیگر حدود 200 ریال خواهد بود اما پس از هم کدسازی این هزینه تا 50 ریال کاهش می‌یابد که همین موضوع درنهایت افزایش ترافیک به دنبال خواهد داشت.
 
درباره اختلالات اینترنت از زیرساخت بپرسید
سیدهاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلالات اینترنت مخابرات خاطرنشان کرد: سوالات مربوط به اینترنت را باید از شرکت ارتباطات زیرساخت پرسید چرا که ما واگذارکننده هستیم و پهنای باند و نحوه اجرا به این شرکت مربوط می شود.
 
وی درباره سهم مخابرات از تالیا هم یادآور شد: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران 57 درصد سود این شرکت را در اختیار دارد و با اجرای طرح GSM روستایی توسط تالیا، ظرف یک سال آینده یک میلیون مشترک به این شبکه افزوده خواهند شد.
 
دریافت هزینه‌های هم کدسازی از کاربران شهرستان‌ها
رییس هیات مدیره مخابرات ایران در ارتباط با هزینه‌هایی که یکسان سازی کدها برای کاربران به همراه دارد هم توضیح داد: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر آن است که مبلغی برای نگهداری و ایجاد شبکه از کاربران دریافت شود که اعلام این که این هزینه چقدر خواهد بود بر عهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواهد بود.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: هم کدسازی شهرها به هیچ عنوان به ضرر مشتری نخواهد بود و به شدت هزینه ها را کاهش خواهد داد.
 
مذاکره با ایرانسل
سیدهاشمی در ارتباط با هزینه ارتباط میان ایرانسل و تلفن ثابت هم یادآور شد: در ارتباط با هزینه‌هایی که باید بابت برقراری تماس از تلفن های ثابت به ایرانسل پرداخت شود، در زمان راه‌اندازی ایرانسل قراردادی میان دو اپراتور منعقد شده بود که در این قرارداد رقمی برای دو سال تعیین شد اما بعدها مذاکراتی صورت گرفت تا این رقم تغییر کند؛ سال گذشته نیز اقداماتی دراین زمینه داشتیم که با آنها موافقت نشد اما اکنون درحال مذاکره هستیم و احتمالا ظرف چند ماه آینده در این زمینه به توافقات جدیدی خواهیم رسید.
 
وی در عین حال یادآور شد: این توافقات ارتباطی با کاربر ندارد و هزینه‌ای را به کاربران تحمیل نخواهد کرد.
 
اجرای تعرفه های جدید موبایلی از اول خرداد ماه
سیدهاشمی در ارتباط با هزینه‌های مکالمات همراه اول هم اظهار کرد: مدتی است تعرفه 515 ریالی برای مکالمات موبایلی اعلام شده و اپراتورها مجاز هستند تا سقف 20 درصد این رقم را افزایش دهند که ما در حال حاضر افزایشی در این رقم نداشته‌ایم و با توجه به بازار رقابت درباره افزایش آن تصمیم خواهیم گرفت.
 
وی یادآور شد که اجرای این تعرفه‌ها از خرداد ماه عملیاتی می‌شود.
 
گران شدن مکالمات همراه اول را تائید نمی‌کنم
اما سیدهاشمی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که بسیاری از کاربران همراه اول از بالا رفتن ناگهانی قبض‌های موبایلشان خبر می‌دهند خاطرنشان کرد که به هیچ عنوان افزایش تعرفه‌های همراه اول را قبول ندارد و این موضوع را تکذیب می کند.
 
رییس هیات مدیره مخابرات ایران در پاسخ به سوالی که درباره اختلالات تلفن بین الملل در برخی مسیرها پرسیده شده بود هم توضیح داد: این نکته را باید از شرکت ارتباطات زیرساخت پرسید چرا که ارتباطات بین‌الملل بر عهده این شرکت قرار دارد و ما هم با این شرکت هماهنگ هستیم و حتی 90 درصد دریافتی‌های مکالمات بین الملل هم به شرکت زیرساخت تعلق می‌گیرد وتنها 10 درصد آن‌ها به شرکت مخابرات ایران میرسد.
 
سیدهاشمی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره ارسال پیامک‌ها انبوه با نزدیک شدن زمان انتخابات مطرح شده بود گفت: در این زمینه منتظر نظریه وزارت کشور و هیات اجرایی هستیم و براساس دستورالعمل آن‌ها عمل خواهیم کرد.
 
وی یادآور شد: در این زمینه هنوز چیزی به مخابرات ایران ابلاغ نشده چرا که تازه از دیروز شورای اجرایی شکل گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.