تلفن همراه

گوشی

May 16, 2013
13:53 پنجشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55005

گوشی‌های هوشمند گران می‌شوند

اگر قصد خرید گوشی هوشمند را دارید بهتر است که عجله کنید. زیرا کارشناسان اعلام کرده‌اند که شرکت‌های مخابراتی و مراکز عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند قصد دارند این محصولات را گران کنند و این طور که گفته می‌شود، طی دو تا سه سال آینده شاهد رشد محسوس قیمت‌های گوشی‌ها خواهیم بود.

 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای آنکه این فرضیه را به درستی بررسی کنیم بازار مخابراتی آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این کشور اگر شما بهای کامل گوشی هوشمند را در ابتدا به شرکت مخابراتی T-Mobile پرداخت کنید، قرارداد مخابراتی دو ساله منعقد نمی‌کنید تا هر ماه به‌ازای آن پول بدهید.
 
این اتفاق برای کاربران آمریکایی جالب توجه است. اما شرکت‌های مخابراتی AT&T، Verizon و Sprint در حال بررسی هستند تا متوجه شوند که این طرح T-Mobile تا چه اندازه از نظر مالی موفقیت‌آمیز خواهد بود. مدیرعامل شرکت مخابراتی Sprint ماه گذشته به تحلیلگران گفته بود که شرکت‌های مخابراتی نمی‌توانند قیمت گوشی‌ها را کاهش دهند و مخصوصا زمانی که کاربران قصد به‌روز رسانی گوشی خود را دارند، آن‌ها را با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند.
 
کارشناسان می‌گویند که کاهش قیمت گوشی‌ها می‌تواند هزینه‌های فراوانی را برای شرکت‌های تولیدکننده این محصولات به همراه داشته باشد. به عنوان مثال گوشی هوشمند آیفون 5 هم اکنون بدون هر گونه قرارداد مخابراتی به قیمت 649 دلار فروخته می‌شود. این رقم نسبت به 199 دلاری که کاربران همراه با قرارداد مخابراتی دو ساله می‌پردازند بسیار گران‌تر است. در این میان، زمانی که گوشی‌های جدید روانه بازار می‌شوند، درآمد شرکت های مخابراتی از فروش گوشی‌های قدیمی‌تر کاهش میابد.
 
این جریان‌ها موجب شده است تا کارشناسان پیش‌بینی کنند که طی دو تا سه سال آینده شاهد آن خواهیم بود که میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی افزایش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.