تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

May 17, 2013
23:30 جمعه، 27ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55039

گام بعدی گوگل؛ تولید گوشی هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر

 

شرکت گوگل که تا مدتی قبل فقط در حوزه خدمات اینترنتی فعالیت می‌کرد و به تمام نیازهای کاربران در این زمینه پاسخ گفته بود، این روزها دامنه نوآوری‌های خود را گسترده‌تر کرده است و فناوری‌های نوینی ارایه می‌دهد که در راس آن‌ها می‌توان به تولید اتومیل بدون راننده اشاره کرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عینک هوشمند Google Glass و همچنین فناوری Fiber برای ارایه اینترنت پرسرعت این روزها در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و این شرکت بزرگ اینترنتی قصد دارد گام بعدی خود را در دنیای نمایشگرهای لمسی انعطاف‌پذیر بردارد.
 
فناوری نمایشگرهای OLED این روزها در محصولات مختلف سری گوشی‌های هوشمند Galaxy سامسونگ دیده می‌شود و شرکت‌هایی مانند نوکیا و موتورولا هم سراغ آن رفته‌اند.
 
اما توسعه نمایشگرها به این مرحله ختم نمی‌شود و شرکت گوگل با گوشی هوشمندی موسوم به Google X خود را برای بازار جهانی آماده می‌کند که در اصل می‌توان این محصول را نخستین گوشی تولید شده در شرکت موتورولا تحت مدیریت گوگل دانست. اما منابع آگاه اعلام کرده‌اند که نمایشگر این محصول تعجب همه کاربران را به‌خود جلب خواهد کرد، زیرا گوگل قصد دارد آن را به صورت انعطاف‌پذیر بسازد.
 
دو شرکت گوگل و موتورولا تعهد داده‌اند که در آینده نزدیک نسل آتی گوشی‌های هوشمند را به دست کاربران جهانی برسانند.
 
"لری پیج"(Larry Page) مدیرعامل گوگل دو هفته قبل سفری به کره جنوبی داشت که در این سفر مهمان شرکت الکترونیکی سامسونگ بود. او در این سفر از خط تولید نمایشگرهای OLED دیدن کرد و با سیاست‌گذاران ارشد سامسونگ در این بخش مذاکراتی را انجام داد.
 
نخستین اخبار منتشر شده پس از این سفر این بود که گوگل قصد ساخت تلویزیون هوشمندی با نام Google OLED TV را دارد که احتمالا با قیمت 18 هزار دلار وارد بازار جهانی می‌شود. اما آنچه که بیش از این محصول توجه پیج را به خود جلب کرد، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، پلاستیکی و نشکن Youm بود.
 
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که گوگل این روزها در حال طراحی گوشی هوشمند ویژه‌ای است که شامل نمایشگر لمسی انعطاف‌پذیر و نشکن می‌شود که البته هنوز مشخص نیست این محصول چه زمانی وارد بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.