اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 20, 2013
22:02 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55144

اجرای طرح صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا

 

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران طرح "صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا" را با هدف ساماندهی جابه‌جایی نیروی انسانی و حفاظت از دانش شرکت‌های ICT اجرا می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آزاده داننده رئیس سازمان، درنشست خبری که امروزبرگزار شد، با اعلام خبر فوق گفت:« یکی از محورهای مهمی که طی این مدت در دستور کار هیات مدیره تهران قرار گرفته، حل مشکل جابه‌جایی نیروی انسانی در شرکت‌های ICT بود.طرح صیانت از سرمایه انسانی صنعت فاوا با هدف حل این مشکل، پس از بررسی‌های فراوان در هیات‌مدیره به نتیجه رسید و در مسیر اجراست.»
 
داننده با اشاره به آغاز اجرای این طرح و لزوم مشارکت شرکت‌ها درآن ادامه داد:« امیدواریم در این فاصله بتوانیم با همکاری تمامی شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروتکلی را برای جابه‌جایی نیروی انسانی و حفاظت از دانش شرکت‌ها تهیه کنیم تا اعضا به عنوان صاحبان کسب و کار، بتوانند این مشکلات را حل و ساماندهی کنند.»
 
بهبود عملکرد دبیرخانه
 
در این نشست خبری که با حضور رئیس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد، محمد یوسفیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، برنامه‌های خود را در سه محور کلی تشریح کرد.
 
یوسفیان با تاکید بر ضرورت بهبود شرایط  دبیرخانه گفت: علاوه بر بهبود شرایط رفتاری و عملکردی دبیرخانه، بحث بهبود ارتباط با اعضا و کمیسیون‌ها و انسجام بیشتر صنفی را در برنامه قرار دادیم تا از این طریق بتوانیم اعضا بیشتری را جذب سازمان کنیم.»
 
یوسفیان درخصوص  تقویت بنیه مالی سازمان از طریق جذب اعضا ادامه داد:« این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دبیرخانه مطرح است تا ازاین طریق بتوان درآمد سازمان را توسعه داد.»
 
او با اشاره به افزایش ارتباط سازمان با ارگان‌ها و سازمان‌ها گفت:«تعامل بیشتر با نهادها و سازمان‌های دولتی در محدوده اختیارات تهران، از جمله مهم‌ترین اهداف مطرح شده در دبیرخانه است. دبیرخانه تهران مصر است  به سهم خود، ارتباطش را با ارگان‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف گسترش دهد.»
 
توسعه روابط بین‌الملل سازمان
 
همچنین  در ادامه این نشست داننده بر توسعه روابط بین‌الملل و تقویت ظرفیت‌های این سازمان تاکید کرد و گفت:« با توجه به شرایط سیاسی موجود و تلاش‌هایی که برای انزوای ایران صورت می‌گیرد، اهمیت دارد که بتوانیم ارتباط سازمان را در دو بعد نهادهای بین‌المللی و حوزه‌های صنعتی داخلی برقرار کنیم.»
 
او امضا تفاهم‌نامه با انجمن تشکل‌های کشورهای عرب(اجمع) را دستاوردی از توسعه روابط بین‌الملل این سازمان عنوان کرد و افزود:« موفق شدیم در ابتدای امسال با انجمن تشکل‌های کشورهای عرب، تفاهم‌نامه‌ای را مبادله کنیم.محورهای  اصلی این تفاهم‌نامه، آموزش، ظرفیت‌سازی و انجام پروژه‌های مشترک و توسعه بازار است تا طرفین بتوانند فرصت‌های تجاری را برای یکدیگر فراهم کنند.»
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران تاکید کرد:« امیدواریم ، تعامل با حوزه کشورهای عربی و کشورهای عضو اکو، بستری برای ارتباط بیشتر با سایر کشورهای صنعتی و اروپایی باشد و سازمان از این طریق بتواند کسب و کار ICT ایران را توسعه دهد.»
 
او همچنین درخصوص اقدامات هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره ارتباط با بخش‌های صنعتی مختلف در کشور گفت« در شرایط فعلی که جابه‌جایی دولت در پیش است و به نوعی با رکود نسبی در اقتصاد مواجه هستیم، این فضا فرصتی را در اختیارمان قرار می‌دهد که بتوانیم فعالیت‌های کارشناسی را با عمق بیشتری دنبال کنیم.»
 
داننده با بیان‌اینکه چندین حوزه صنعتی مختلف در کشور هدف‌‌گذاری شده‌اند، ادامه داد:«براین اساس، مطالعاتی را در هیات مدیره استان تهران آغاز کردیم تا در بخش‌های صنعتی  و حوزه‌های مختلف با عمق بیشتری وارد شویم. این موضوع حضور سازمان و اعضایش را در حوزه‌های مختلف تقویت خواهد کرد. براین اساس، اطلاعات تخصصی و عمیقی را از بخش‌های مختلف صنعتی کشور جمع‌آوری ‌می کنیم تا میزان پیشروی فناوری اطلاعات در این حوزه‌ها استخراج شود.»
 
شفاف‌سازی در اولویت
 
داننده شفاف‌سازی عملکرد هیات‌ مدیره و دبیرخانه در این دوره را دستاوردی بزرگ خواند و گفت« طی این دوره  تلاش شد گزارش‌ها، خدمات و اقدامات هیات مدیره در بازه‌های زمانی با سرعت منتشر شوند تا آحاد صنف و رسانه‌ها در جریان عملکرد سازمان قرار بگیرند.»
 
او همچنین با اشاره به  مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در تعیین تعرفه خدمات ICT افزود:« تعرفه‌های خدمات فناوری اطلاعات با مشارکت تمام استان‌ها در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تهیه و ارائه شد و اعضا سازمان تهران نیز در این فرایندمشارکت داشتند.»
 
نایب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشورادامه داد:« سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشوری قصد دارد تعرفه‌های بازار IT را در ابتدای سال 92 مطرح و اطلاع‌رسانی کند  تا براساس آن مناسبات عرضه و تقاضا ساماندهی می‌شود.
 
به گفته وی، همه نظام‌های صنفی رایانه ‌ای استانی باید این تعرفه‌ها را به عنوان دستاوردی بزرگ قلمداد کرده و بر اجرای آن تاکید کنند.این تعرفه‌ها می‌تواند به  تنظیم روابط تامین‌کنندگان و مشتریان آنها کمک بسزایی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.