اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 21, 2013
18:49 سه شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55169

مبادله 144 بیلیون ایمیل در روز

 

استفاده از اینترنت و ابزارهای فناوری اطلاعات به شدت در حال رشد است به نحوی که براساس آمارهای ارائه شده از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات روزانه 144 بیلیون ایمیل در جهان مبادله می شود و بررسی های صورت گرفته از وجود 104 بیلیون کامپیوتر شخصی حکایت دارد.
به گزارش مهر، رشد استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات از وجود 2.5 بیلیون نفر بر روی وب حکایت دارد و براساس آمارهای ارائه شده از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات 34 درصد از کل جمعیت جهان کاربران شبکه های وب هستند.
 
براساس بررسی های صورت گرفته با توجه به اینکه استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات روز به روز شتاب بیشتری به خود می گیرد آمار کاربران جهانی ایمیل 2.2 بیلیون برآورد می شود و میزان ترافیک روزانه ایمیل در جهان 144 بیلیون است.
 
تا پایان دسامبر سال 2012 بالغ بر 634 میلیون وبسایت در دنیا به ثبت رسیده و در طول یکسال نیز 51 میلیون وبسایت جدید به این آمار اضافه شده است.
 
رشد اینترنت به حدی فراگیر شده که شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین کاربردها را برای کاربران اینترنت به همراه دارد و براساس بررسی های به عمل آمده، 74 درصد کاربران اینترنت در این شبکه ها هستند و 22 درصد آنها کاربران تمام وقت آنلاین هستند.
 
براساس این آمارها، روزانه بیشتر از 2 بیلیون ویدئو در شبکه اجتماعی یوتیوب آپلود می‌شود و ماهانه 32 بیلیون جستجو در شبکه توئیتر صورت می گیرد. همچنین کاربران توئیتر در ماه 200 میلیون مطلب روی این شبکه توئیت می کنند و 1.2 تریلیون جستجو نیز ماهانه روی گوگل صورت می گیرد.
 
بررسی های صورت گرفته از وجود 104 بیلیون کامپیوتر شخصی و بیش از 10 بیلیون دستگاه متصل به اینترنت در جهان حکایت دارد و با این وجود هم اکنون حرکت اصلی در فناوری اطلاعات در دنیا به سمت رایانش ابری ارزیابی می شود.
 
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات همچنین تغییر رویکرد پژوهشگران را از دیگر مزایای رشد استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات برآورد می کند به نحوی که هم اکنون پژوهشگران از ابزار جستجوی جامعی مانند گوگل اسکولار برای تحقیق استفاده می کنند؛ همچنین رشد مقالات و کتب الکترونیکی از دیگر اتفاقاتی است که رویکرد پژوهشگران برای استفاده از منابع علمی را تغییر داده است و آنها از زوترو، مندلی و اندتوت به عنوان ابزار پژوهش استفاده می کنند.
 
استفاده از شبکه های اجتماعی برای تحقیق و پژوهش موضوع دیگری است که کاربرد استفاده از این ابزار را افزایش داده به نحوی که با تغییر رویکرد پژوهشگران، آنها از ابزارهایی مانند ریسرچ گیت – Research Gate – ، انجمن – Anjoman – و اکادمیا – Academia – برای تحقیق استفاده می کنند و ارائه دروس نیز به صورت متن باز – Open Courseware – صورت می گیرد و از ابزارهای آنلاین در تدریس حتی کلاسهای حضوری استفاده می شود.
 
براساس این تحقیقات، انجام مراحل ارائه پیشنهاد تا پذیرش تحقیقات و پژوهش به صورت آنلاین نیز از دیگر مواردی است که از تغییر رویکرد پژوهشگران با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات حکایت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.