پیشبینی رشد ۷درصدی بازار نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین و 12.5 درصدی درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای CRM در سال 2012

منبع: همکاران سیستم

 

شرکت پژوهشی معتبر گارتنر در گزارشی اعلام کرده است بازار نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین (SCM) در سال 2012 به 8.3 میلیارد دلار رسیده است.
 
به گزارش گارتنر، درآمد عرضه کنندگان نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین در سال گذشته میلادی در مجموع 7.1 درصد رشد داشته و به 8.3 میلیارد دلار رسیده است. بازار این نرم افزارها در حالی چنین رشدی را تجربه کرده است که مدیران آی تی سازمان‌ها و شرکت‌ها در سال گذشته با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده‌اند و بودجه‌های آی تی خود را با احتیاط مصرف می‌کردند.
 
این گزارش نشان می‌دهد در سال 2012 کسب و کارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی جزء عمده‌ترین مصرف کنندگان نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین بوده‌اند. شرکت‌های عرضه کننده این نرم افزارها حدود 77 درصد از درآمد خود را بازار این کشورها به دست آورده‌اند. با این همه بازار این نرم افزارها در اروپای غربی از رشد کندتری برخوردار بوده است و علت آن رشد شتابنده این نرم افزارها در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام دانسته شده است.
 
یافته‌های گارتنر نشان می‌دهد بازار آن دسته از نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین که در قالب خدمات پردازش ابری عرضه شده است، رشد به مراتب بیشتری داشته است. رشد بازار این نرم افزارها 13 درصد برآورد شده است.
 
نرم افزارهای مدیریت چرخه تامین به نرم افزارهایی گفته می‌شود که کسب و کارها و شرکت‌های تجاری به کمک آنها می‌توانند فرایندی را که از تامین مواد و منابع خام شروع و به تحویل محصول نهایی به مشتریان ختم می‌شود، مدیریت کنند.
 
رشد 12.5 درصدی درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای CRM در سال 2012
به گفته مرکز تحقیقاتی گارتنر، ارزش بازار جهانی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال 2012 میلادی به 18 میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به درآمد 16 میلیارد دلاری سال 2011 رشد 12.5 درصدی را نشان می‌دهد.
 
به گزارش وب سايت ababj، "جوان کوریا"(Joanne Correia) مدیر مرکز تحقیقاتی گارتنر در این خصوص گفت: «در سال 2012 رقابت میان شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای CRM بسیار افزایش یافت و بازیگران برتر این عرصه سعی کردند ضریب نفوذ خود در گستره جهانی را افزایش دهند و سازگاری بیشتری با شرکت‌های متوسط و بزرگ برقرار کنند».
 
او توضیح داد: «میزان رشد بازار جهانی ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری طی سال 2012 میلادی نسبت به تمامی نرم‌افزارهای سازمانی 3 برابر بیشتر بود و این امر نشان داد که چگونه ابزارهای CRM خود را با این روند تطبيق داد‌ه‌اند».
 
در این سال شرکت‌ها از تولید نرم‌افزارهای – به‌عنوان – خدمات(SaaS) بسیار بهره بردند که به گفته مرکز تحقیقاتی گارتنر، 40 درصد درآمد جهانی نرم‌افزارهای CRM در سال 2012 به این قبیل ابزارها اختصاص یافت و سازمان‌ها در اندازه‌های مختلف سعی کردند به کمک آن‌ها، این قبیل نرم افزارها را آسان‌تر جایگزین نرم‌افزارهای پیشین خود کنند.
 
این گزارش نشان داد که 5 شرکت برتر تولیدکننده ابزارهای CRM در سال 2012 میلادی موفق شدند در مجموع 50 درصد از کل درآمد این بازار را به خود اختصاص دهند. شرکت Salesforce.com در این دوره زمانی توانست با پشت‌سر گذاشتن SAP به بزرگترین شرکت در عرصه نرم‌افزارهای CRM تبدیل شود و مجموع درآمدهای آن از فروش نرم افزارهای CRM به بیش از 2.5 میلیارد دلار برسد.
 
در جایگاه دوم این لیست شرکت SAP قرار داشت که میزان رشد آن در بازار آمریکا کمتر از یک درصد بود که این مسئله در پی کاهش ارزش واحد پولی یورو و شرایط حاکم بر دلار بود.

 


URL: https://www.ictna.ir/id/055201/

Code: 055201