باندپهن

باندپهن ثابت

May 24, 2013
15:45 جمعه، 3ام خردادماه 1392
کد خبر: 55208

بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا پس فردا افتتاح میشود

 

بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا پنجم خردادماه جاری با حضور مقام های ارشد نظام افتتاح می شود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهندس محمود خسروی ، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت و گو با واحد خبر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : اجرای پروژه EPEG از سال گذشته و با سرمایه گذاری مشترک ایران، روسیه، عمان و CABLE&WIRLESS آغاز شد و بر اساس زمانبندی پیش بینی شده وبه بهره برداری می رسد.
 
وی افزود: بیشترین سهم در این کنسرسیوم متعلق به ایران بوده و بالاترین مسافت مسیر پروژه توسط ایران عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این مطلب که با اجرای این پروژه، یکی دیگر از زیرساخت های تبدیل ایران به هاب منطقه ای اجرایی می شود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، مسیر جایگزین برای ارتباطات حساس دنیا تامین خواهد شد.
محمود خسروی در خصوص مزایای اجرای این پروژه برای کشور تصریح کرد: یکی از اصلی ترین دستاوردهای اجرای پروژه EPEG، در آمدزایی است که به واسطه ترانزیت ارتباط میان ایران و اروپا برای کشور محقق می شود.
وی ادامه داد : از دیگر مزایای اجرای این پروژه می توان به اشتغال زایی در حوزه ارتباطات و پایداری بیش از پیش ارتباطات و کاهش هزینه ها درون کشور اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص دیگر پروژه هایی که پنجم خردادماه افتتاح می شود اظهار داشت: بهره برداری از پنج هزار کیلومتر فیبر نوری که توسط متخصصان داخلی اجرایی شده از دیگر پروژه های آماده افتتاح است.
وی افزود: با اجرای این پروژه مسیر پشتیبان برای شاهراه های ارتباطی آماده خواهد شد و از سوی دیگر مسیرهایی که پیش از این به دلیل عدم وجود فیبر نوری امکان دسترسی به ارتباطات اینترنتی را نداشته اند از این فناوری بهره مند خواهند شد.
محمود خسروی با اشاره به ایجاد امکانات جدید برای برقراری ارتباط تلفنی به بستر اینترنت نیز گفت: بهره برداری از یک درگاه بین المللی جدید که به واسطه آن ظرفیت برقراری ارتباط تلفنی بر بستر اینترنت تا 400 درصد افزایش خواهد یافت نیز از دیگر پروژه هایی است که با حضور مقام های ارشد نظام به بهره برداری خواهد رسید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.